Williamstown en Hahndorf 6/7 april

7 april 2017 - Hahndorf, Australië

Williamstown ( voor de tweede keer) 6 apr.

Vanmorgen tegen 10 uur vertrokken uit Tanunda. Doel was Lyndoch. Daar was ook een caravanpark.

Nadat we er na zo`n 20 kilometer gereden te hebben waren, zijn we omgekeerd en hebben Williamstown weer gekozen. De camping in Lyndoch oogde echt als ouwe zooi en daar hadden we domweg geen zin in. ( daarbij ontbraken ook nog diverse faciliteiten terwijl hij wel vrij prijzig was.  De keus werd dus zonder enige discussie gemaakt. Nu dus hier. Het weer is echt heerlijk. Zo`n 28 graden en onbewolkt. Dus prima weer om te luieren in het zonnetje ( zoals echte pensionado`s betaamd).

Vanmiddag even naar het dorpje gelopen voor een cappuccino, maar verder geen enkele actie ondernomen. De weerberichten tot zondag zijn goed, daarna zou het 19 graden worden en regen. Dus we wachten maar eens af. Morgen willen we naar Hahndorf. ( zo`n 50 kilometer zuidelijker) Daar moet veel Duitse folklore nog zichtbaar zijn. Enfin we zien wel en dan horen/lezen jullie het wel!

Voor nu groetjes vanuit een zeer aangenaam Down Under.

San3/Gerda

7 apr Hahndorf

Het is 19.20 uur, we zijn net terug van “uit eten”  Het is donker en rustig op de camping.

Vanmorgen redelijk op tijd vertrokken. Eerst nog even de buren voorzien van info. Ze gaan in juni naar Nederland toe om te fietsen in Friesland. Ze hebben dan eerst een aantal weken bij familie in Engeland doorgebracht en om even hier van af te kicken, lijkt het hen leuk om dan actief in Nederland te zijn. Ze hadden er erg veel zin in.

Na ons vertrek vanuit Williamstown waren we met ruim een uur in Hahndorf. En vonden meteen plek op het Hahndorf Resort/annex caravan park. Wel wat meer luxe dan we gewend zijn, maar daar is de prijs dan ook naar. Maar goed, we zitten zo`n 30 kilometer van Adelaide en dan zijn er ook “stadse prijzen”

We blijven 2 nachten, dan zien we dus wel eens weer waar we belanden. We proberen nog wat dichter bij de stad te komen, maar we zien wel.

Hahndorf is een puur toeristenstadje/dorp. Genoemd naar de Duitse kapitein Hahn die hier indertijd met een groep Duitse emigranten aankwam. Als dank voor zijn bemoeienis heeft men de stad naar hem vernoemd.

Nou dat is te zien en te merken. Duitse Stuben en Biergarten, Duitse souvenirs, van koekoeksklokken tot aan CD`s met Schlagermusik uit Beieren. Kortom: vermakelijke kost. Eigenlijk alleen maar gericht op toeristen. Nou, dat zijn we dus en we laten dit ons na al die weken maar een beetje aanleunen.

Het is weer eens wat anders!

Aanstaande woensdag dus de camper in leveren. Het einde komt steeds meer in zicht. Jammer? Ja, ook!, maar het is goed geweest zo. Ik heb al eens benoemd: “we zijn vol” van indrukken en dan is het genoeg. Ook hebben we beiden weer zin om “THUIS” te zijn. Onderweg lazen we ergens de zin: een huis is een plek: thuis is een gevoel!  Daar konden we ons goed in vinden.

We beginnen langzamerhand al wat kleren weg te doen. Dat ruimt dus al wat op. We moeten nog even voorzichtig zijn want zondag zou voor de begrippen hier een koude dag worden met regen ( 19 graden). Het is nu nog zo`n 28/29 graden. Maar goed, daar komen we ook wel doorheen.

Voorzichtig zijn we dus weer met thuis bezig. Vanavond zal in Kerkenveld bij de kerk de onthulling zijn van het vrijheidsmonument. Daar waren we anders bij geweest ( om te zingen met ons vocaal ensemble Cantabile) Ik hoop dat het een bijzondere gebeurtenis wordt ( het is nu in Nederland 12.10 uur in de middag) Verder nieuws is er op dit moment niet. We lezen wat, wandelen wat en lummelen dus wat om. Lekker nog genieten van het mooie weer hier. Voor nu dus groetjes vanuit Down Under  San3/Gerda

1. Jannie Supèr:
    8 april 2017
    Dag. Lieve Gerda en Sandrie. Wat een prachtige verslagen, ga ik missen. Dank jullie, dat ik mee mocht reizen.
    Wens jullie een veilige thuis reis, als het zover is.
    Ontvang van mij een liefdevolle groet. Jannie super.
  2. Rita Delevacq:
    8 april 2017
    Bedankt voor jullie verslagen is geweldig.
    groetjes Rita