hahndorf dag 2

8 april 2017 - Hahndorf, Australië

Hahndorf 8 apr

Vandaag dus zaterdag. Vanmorgen een beetje uitgeslapen, maar daarna rap de camper uit want de temperatuur was zeer aangenaam. Lekker in de zon ontbeten en daarna gelezen en gelummeld.

Daarna het dorp weer eens in geweest. Het was druk met toeristen. Door de hoofstraat werd zelfs af en toe file gereden. Nou, dat was de eerst keer in Aussieland dat we dit fenomeen gezien hebben. ( ook in Perth niet) Verder eigenlijk niets bijzonders uitgespookt vandaag. Samen al eens aan het terugkijken geweest. We kijken beiden met erg veel tevredenheid terug op deze bijna 3 maanden. We hebben veel gezien en samen veel plezier gehad, soms zelfs over futiliteiten. Eigenlijk is er geen verkeerd woord gevallen ( nou ja, dat je je over de zelfde dingen ergert of druk maakt die thuis ook voorkomen, dat noem ik niet een verkeerd woord)

Het is goed verlopen en daar zijn we beiden heel blij mee. Morgen gaan we de laatste etappe in: van hier naar een camping in of aan de rand van de stad. Maandag hopen we dan de stad nog weer eens in te kunnen en dinsdag is het dan camper wat schoonmaken. Woensdag moeten we hem inleveren. We proberen dat in de morgen te doen en dan door naar ons hotel  voor de nacht. ( Ik verheug mij nu al over een echt bed, en geen zand onder de voeten voelen knarsen) De weersvoorspellingen zijn niet zo rooskleurig: Regen en temperatuur net onder de 20 graden. Dat zal dan wel weer even wennen zijn voor ons. Maar het is dan al mooi een opmaat voor het weer straks thuis. Het is nu ha lf 8 en dus aarde donker. Tegen half 6 sloeg het weer ineens om, er zaten dikke buien aan de lucht, maar tot nog toe is het droog. We zien wel. Voordeel is dat we droog zitten en er in principe niet uit hoeven. ( en als het fris is, gaan we onder de dekens!)

O, even nog leuk te melden is dat op dit complex aantal motordagen gehouden worden van het motormerk “Triumph”. Leuk is te zien hoe de mannen in het zwart , kaal of met baard met hun machines in de weer zijn. Wat helemaal bijzonder is dat een beeldhouwer bezig was om met diverse kettingzagen en ander materiaal een Triumph uit een stuk hout te halen. Het origineel stond naast hem en hij was druk in de weer. Prachtig hoe het steeds meer op de glanzende Triumph begon te lijken.

Nou, verder hebben we niet zo veel meer te melden. Morgen gaan we dus op weg voor de laatste etappe: een camping in de stad. Maandag willen we de stad in en dinsdag om wat op te ruimen en schoon te maken. Woensdag moet de camper ingeleverd worden. We willen dat in de morgen doen  en daarna door reizen naar ons hotel. Ik verheug mij nu al op een echt bed, en geen zand onder voeten voelen knarsen. Tja een paar van de geneugten van het leven, om het zo maar te zeggen.

Maar goed, maar eens kijken of onze planning te realiseren is. We zullen nog proberen de laatste berichten up te loaden vanuit  onze volgend locatie.

Voor nu dus groetjes vanuit een koeler wordend Down Under.

San3/Gerda

1. Henk:
    8 april 2017
    Geniet nog even van de laatste dagen en tot snel.
  2. R.korvemaker:
    8 april 2017
    wow, wat een mooie kunstwerk, die motor !
    kriebelt bij jou toch niet een verlate menopauze bij de man he Sandrie !
    geniet van de laatste dagen
  3. Geke:
    8 april 2017
    Ook vanaf deze kant wensen wij jullie een goed afscheid van Down Under.
    Bedankt voor het leesplezier wat jullie ons gaven.
    En als het zover is wensen wij jullie een hele goede vlucht terug naar het kikker landje.
    We spreken elkaar weer op Nederlandse bodem.
    Geniet nog maar even goed, hier zit je zo weer in de sleur in.
    Lieve Groet van Fred en Geke
  4. Johan en Mariet:
    11 april 2017
    Gerda en San3 bedankt voor jullie mooie verhalen waardoor wij ook van jullie reis konden genieten .
    Nog een fijne tijd en een goede reis vlucht terug.
    En we spreken elkaar weer.
    Groeten Mariet en Johan.