adelaide dag 2 ( iets warmer, maar droog)

10 april 2017 - Hahndorf, Australië

Adelaide, dag 2 (10-4) Vandaag zijn we dus met de bus naar de stad geweest. Een half uur rijden en ondertussen krijg je dan de kans een beetje van de stad mee te krijgen. Het is een stad die is opgebouwd uit een soort vierkant . Alle straten lopen parallel aan elkaar zowel horizontaal als verticaal. Om het vierkant heen ligt dan (ook weer een vierkant) een groenstrook. En daarbuiten liggen dan de buitenwijken en het industriegedeelte. Heel overzichtelijk dus. Grappig is dat we ook stukken herkenden uit 2009 toen we voor het eerst in Australië waren en in Adelaide met onze reis begonnen. Het verschil is dat we nu in een camper reizen en toen de eerste 14 dagen waaronder Adelaide viel met een tentje en een auto reisden. Eerlijk gezegd ben ik wel heel blij dat we nu in een camper zitten en niet in een tentje omdat het nogal koud is voor de tijd van het jaar en ik (Gerda) ben nogal een koukleum. Zojuist spraken we toevallig op de camping Nederlanders en zij hebben wel een tent maar hebben het absoluut niet koud, maar volgens die mevrouw komt dat omdat zij net uit een koel Nederland komen en wij de warmte vanuit Uluru ( the Red Center) nog in ons hebben en dan is het verschil wel heel groot van zo’n 40 graden naar 20 graden. Ik geloof haar: dat zal het dan wel zijn. Morgen hebben we dus schoonmaak op het programma staan en opruimen, uitzoeken en weggooien. Dan nog 1 nachtje en dan leveren we de camper in en slapen nog een nachtje in een hotel en vliegen donderdagmorgen naar Singapore waar we van ’s middags 3 tot ’s avonds laat op de airport verblijven om dan ’s nachts door te vliegen naar Nederland. (in plaats van Down Under dan naar Up Home). Dit was het voor vandaag. Wie weet lukt het morgen nog en anders vanaf een luchthaven als we toch niets anders te doen hebben. Nogmaals erg bedankt voor het lezen en volgen en de leuke reacties die we mochten ontvangen. Lieve groeten van ons beiden: San3/Gerda

1. Jolanda meijer:
    10 april 2017
    Heel goede reis en geniet van de laatste momenten in Australië. Tot in Nederland
  2. Jolanda meijer:
  3. Bert en Annelies:
    Dag lui,
    Wij hebben geprobeerd via jullie reisschema om de tijden te begrijpen die jullie gaan reizen. Nou van Adelaide naar Singapore is al moeilijk maar we zeggen het te snappen. Maar van daar uit naar Amsterdam terugvliegen gaat ons boven de pet. Je zou zeggen je vliegt terug in de tijd maar als we de papieren goed lezen kom je op zaterdag aan. Heel vroeg maar toch zaterdag. Niet te volgen voor ons gekrompen verstand hoor. Omdat we niet weten hoe de kansen zijn met internet, dan nu al toegewenst: een heel goede reis en behouden thuiskomst. Hopen jullie gauw weer te zien!
    Veel liefs en sterkte met alle ongemakken.
  4. R.korvemaker:
    10 april 2017
    geniet nog even en natuurlijk een goede terugreis gewenst.
    En bedankt dat ik kon meegenieten van jullie verhalen en indrukken. Bracht me ook weer een beetje terug naar dat mooie land
  5. Piet en Ri@:
    10 april 2017
    Wij wensen jullie een behouden thuisreis!!!
    Tot gauw...!
  6. Corry en Kees:
    10 april 2017
    Nou, na alle belevenissen wensen we jullie een goede reis en een fijne thuiskomst in ons mooie, overzichtelijke landje. Tot ziens in Kerkenveld of Doetinchem.

Groeten van Corry en Kees
  7. Map:
    10 april 2017
    Ik wens jullie een hele goede reis terug naar Nederland
  8. Diny:
    10 april 2017
    Bedankt voor alle verhalen en goede terugreis!
  9. Greetje:
    10 april 2017
    Geniet nog even van de laatste dagen van jullie trip. En dan een voorspoedige terugreis gewenst. Tot in Nederland!
  10. Dorothé:
    10 april 2017
    Nu jullie hele vaste 'fanclub' jullie een goede en veilige terugreis wenst, kan ik natuurlijk niet achterblijven. Ik weet dat het een hele zit is maar het allerleukste vind ik dan dat je je even wereldburger voelt. Vooral op een vliegveld zie je allerlei landen en culturen voorbij komen. Schitterend vind ik dat.
    Lekker filmps kijken, stewardessen je laten verwennen met allerlei bijzondere maaltijden, af en toe wat turbulentie wellicht maar met een rugzak vol met heeeeeel veel mooie prachtige herinneringen die niemand jullie meer af kan pakken.
    Wat hebben jullie een geweldig begin gehad samen voor deze nieuwe periode in jullie leven! En wat heb ik er ontzettend van genoten dat ik daarvan heb mee mogen genieten.
    Eerst lekker tot rust komen thuis en dan kom ik graag een keer langs om jullie verhalen te horen en natuuuuurlijk de foto's te bekijken. Xx
  11. Jan Lip:
    11 april 2017
    Geniet nog van de laatste dag(en) en een goede thuis reis.
  12. Nynke:
    11 april 2017
    Goede terugreis! Leuk om zo nu en dan jullie verhalen te lezen over het mooie Australië!
  13. Gertie:
    12 april 2017
    Een goede en veilige reis terug gewenst! Ik heb al jullie verhalen gelezen.
  14. Ilse:
    13 april 2017
    Een goede en veilige terugreis! Leuk om mee te lezen over jullie mooie reis.
  15. Hennie van den Hoek:
    14 april 2017
    Geweldig om een beetje mee te genieten van jullie reis. Wat gaat de tjd toch snel. Nog even en je zet weer voet op nederlandse bodum. Het wordt vast genieten om weer thuis te zijn en iedereen weer terug te zien. Goede reis gewenst. En bedankt voor alle verhalen.