in quorn

9 maart 2017 - Quorn, Australië

8 maart Wilpena naar Quorn

Vanmorgen lekker buiten ontbeten (zoals bijna alle morgens), maar het was al redelijk aan de temperatuur.  Eerst even nog de olie in de automotor gecheckt. ( had al veel eerder gemoeten) Alles was oke!

Daarna de auto buiten de camping neergezet en een mooie tocht gelopen ( met wat klimmetjes). Uiteindelijk op een uitkijkpunt beland en mooie foto`s gemaakt. Daarna weer terug naar de auto (al met al een 7- tal kilometers, maar met klim en warmte was het voor ons toch niet direct een peulenschilletje.

Daarna dus richting Hawker. Tussen Wilpena en Hawker was nog een camping, maar die lag aan een onverharde weg en het was niet aangegeven hoeveel kilometer we daarover moesten rijden. Dus zijn we doorgereden. In Hawker getankt en geld gepind en daarna door naar Quorn. Daar wilden we dan de nacht doorbrengen. Onderweg zagen we het busje van Frouke en Willem nog op een parkeerplaats staan, toeteren dus ter herkenning!

In Quorn hadden we direct de camping te pakken waar we konden overnachten. Door het spoor over te steken kwam je in het stadje. Toen we dit deden zagen we het busje van Frouke en Willem op de parkeerplaats staan. Dus hun even hallo gezegd en nog wat laatste info gegeven betreffende Port Augusta en Coober Pedy (waar zij heen op weg gaan en wij al geweest zijn). Daarna zijn wij ijskoffie gaan drinken. Het bijzondere daar was dat er bovendraden (zo’n 2 a 2 1/2 meter vanaf de grond) door de ruimte liepen en die kwamen samen in de hoek waar de kassa stond.

De persoon achter de kassa schoot dan de rekening in een bekertje lans de dragen naar de klant en die legde het geld in het bakje en schoot het bakje langs de lijnen weer terug. Daarna kon de persoon achter de kassa het wisselgeld terugschieten langs de lijn.  Het was zeer bijzonder. Nog meer bijzonder was dat het systeem ook nog in tact was en ons gedemonstreerd werd. Tja, er zijn bijzondere Aussies bij hoor!

Daarna hebben we samen lekker ge BBQ-ed, want na 3 dagen macaroni mag er weer eens afgewisseld worden met koolhydraten in de vorm van een lekker stukje lamsvlees.

Morgen maar weer verder dus.

Het is nog steeds warm, maar er is wat wind. Dus zal het even wat meer afkoelen.

Warme groetjes vanuit Down Under

San3/Gerda

1. Jolanda meijer:
    9 maart 2017
    Heerlijk die verhalen ik zit ze nu te lezen terwijl ik mijn vingers warm probeer te krijgen omdat ik zo nodig violen moest planten. Het is hier mistig en erg vochtig nog lang geen voorjaar. Heel veel plezier nog een geniet van alle doen dieren daar in mooi Australië
  2. R.korvemaker:
    9 maart 2017
    wat een heerlijk relax leven hebben jullie toch ! lekker genieten
  3. Dini:
    9 maart 2017
    Hallo weer fijn jullie verslag gelezen. Die hoedjes met netje komen mij bekend voor , heb ze gedragen in Salla Finland voor desteek muggen echt afdoende. Het is weer eens wat anders dan een gewoon hoedje. Hier alles oké . Ge niet van de foto's.