point turton

15 maart 2017 - Point Turton, Australië

15 mrt te Point Turton

Zo, weer een plekkie gevonden. Nu dus in Port Turton. Een camping aan zee die bevolkt wordt door “oudere” Aussies met hun 4 wiel aangedreven Toyota`s of Izusu`s  met daarbij een caravan tussen de 8 en 10 meter lengte. Daarnaast is er dan ook nog gelegenheid om een aluminium visbootje op de auto mee te nemen. Òf er is een trailer met een zeegaande bootje mee. Tja, de Aussies kunnen er wat van hoor!

Vannacht hebben we beiden een slechte nacht gehad. Er waren toch nog wel een aantal vliegende mieren binnengekomen. Dus die moesten eerst afgemaakt worden ( en je hebt ze nooit allemaal in èèn keer te pakken) Nadat het licht uit was, ontdekten we dat er ook nog muggen binnen zaten. Tja en dan begint het feest: “zoem”, licht aan, meppen en dan weer liggen. Dan weer “zoem” ……ach ik hoef jullie niets te vertellen. Gerda was er zo flauw van dat ze haar vliegengaas muts opgezet heeft en zo is gaan liggen. ( tja, het was vanmorgen een bijzonder gezicht haar zo naast mij te zien liggen met dat gaasgedoe “om de kop”

Dat was dus nog niet alles heh!, we hoorden weer geritsel in de auto. Dat hadden we een aantal dagen geleden  in Quorn ook gehoord. Een beest dus in de keet!. Ik zelf dus maar weer naar voren gelopen en maar wat stampij gemaakt. En daarna werd het rustiger.

Na het ontbijt hebben we eerst alles maar eens uit de camper gehaald en gecheckt wat het zou kunnen zijn. ( een slang kan natuurlijk ook!)  We ontdekten dat de zakjes droge soep waren aangevreten en ik zag muizenkeuteltjes. ( altijd fijn als je je kunt bogen op een flinke dosis “plattelandservaring” ) De boel maar wat schoongeveegd en het eten op een andere plek neergelegd ( niet meer onder ons bed)  Van de muis hebben we niks gezien. Nu vannacht maar eens afwachten of hij niet toch stiekem aan boord is.) We houden jullie op de hoogte. Vanmiddag nog wat wezen lopen hier. Weer dolfijnen gespot. Leuk hoor!

We hebben hier gratis Wifi en ik kan vanuit de camper internetten. Wat een luxe heh!

Nou verder hebben we eigenlijk geen nieuws. Ik ga nog proberen om wat foto`s te posten. Dan is dat ook weer gebeurd.

Het weer is goed. Vandaag wat bewolkt, maar zo`n 27 graden. Dus we mopperen helemaal niet.

Luitjes voor nu groetjes vanuit een aangenaam warm Down Under.

San3/Gerda

1. Piet en Ri@:
    15 maart 2017
    Oh lachen joh, Gerda met dat net op in bed.....weet je waar me dit aan doet denken...?! Toen we voor het eerst met elkaar in een huisje waren, zo'n 18 jaar geleden,en ik ging douchen met een douchemuts op vond Gerda dat wel wat gênant. Ach zei Sandrie, zij zijn al 30 jaar getrouwd en dan kijk je niet meer zo nauw......en zijn jullie nu ook geen 30 jaar getrouwd..? .....Ook de gene voorbij dus...hahaha
  2. Rita Delevacq:
    15 maart 2017
    Laat Sandrie maar lachen,Ger maar jij had geen last meer van die muggen
  3. Johan en Annet:
    18 maart 2017
    Haha we zien het voor ons :-)
    Wanneer ik jullie verhalen lees denk ik steeds : Geweldig! Wat een prachtige ervaring.
    Alleen bij het muizenverhaal staan al mijn haren overeind, gelukkig heeft Sandrie een flinke dosis plattelands ervaring.
    Dikke kus Johan en Annet