te edithburg verslag 16 en 17 mrt

20 maart 2017 - Point Marion, Verenigde Staten

Donderdag 16 mrt  vertrek point Turton, aankomst Marion Bay.

Vooraf even voor alle duidelijkheid: we zijn in een dierenparkje geweest waarin ze inheemse diersoorten volgen en bestuderen. ( Het is inderdaad een beetje vreemd als je juist deze dieren meerdere malen per dag in het wild ziet en je dan een dierenpark gaat bezoeken). Dat heet dus preservation park. Bij deze dus even een onduidelijkheid weggewerkt.

Verder zijn we op hoogte van de verkiezingsuitslagen. We gaan hier geen commentaar op geven.

Dan vandaag: Met name ikzelf heb goed geslapen. Ik werd vanmorgen wel weer wakker met een vrouw die een vliegennetje om haar hoofd had, maar goed, daar begin ik dus aan te wennen. ( Er was weer een mug volgens Gerda) Het was even een kleine consternatie op de camping: de septictanks van de WC`s waren vol. Er kon dus niet meer naar het toilet gegaan worden. Een oudere dame had zich tactisch bij de deuren opgesteld, zodat er niet meer gebruik gemaakt kon worden van “t`gemak”. We moesten naar de public toilets een paar honderd meter verderop uitwijken.

Al heel snel was er een Auto die de boel leegzoog uit een grote put en dus rook de camping even niet naar “ een frisse zeebries ”. Voor ons dus tijd om op krassen! O, nog even leuk om te vertellen, is dat we gisteravond in de campkitchen gegeten hebben. Er zat tevens een groep mensen van gelijke leeftijd ( ahum……!)  heerlijk met elkaar te eten. Op een gegeven moment werd het tijd voor het dessert en er werd cheese-cake geserveerd. ( met slagroom en verse aardbeien)  Een vriendelijke dame kwam bij ons en vroeg of wij ook een stukje wilden. ( nou dat aanbod hebben we om begrijpelijke redenen niet afgeslagen).  We hebben wel bedankt voor de aardbeien en de slagroom ( je moet het huisje bij het schuurtje laten, niet waar? ) Het was VERRUKKELIJK!  ( samen met een glas koude witte wijn!)

Dan dus verder met onze reis van vandaag. Eerst richting Corny Point. Daar even op de camping gekeken. Die sprak ons niet direct aan. Dan eerst maar een prachtige wandeling langs het strand maken. Het zonnetje scheen, maar er was een frisse wind. Die heerlijk aanvoelde. Lekker hoor!  Daarna hebben we overlegd wat we zouden gaan doen. We kozen er beiden voor om naar Marion Point te gaan, dat is ook de ingang naar het Innes National Park. Dus eerst maar een nacht op de luxe camping en morgen maar eens zien hoe het weer is en wat we gaan doen.

Vanmiddag lekker nog een strandwandeling gemaakt. In de zon en nog steeds in de frisse wind.

Thuisgekomen zouden we nog even buiten zitten om te gaan lezen. Dat lezen is geen probleem, alleen mijn vouwstoel die ik gekocht heb in Coober Pedy heeft het begeven. Er staat op geschikt voor 115 kilo. ( en zo zwaar ben ik NIET meer!) Ik denk dat ik voor vanavond een stoel ga lenen uit de campkitchen. Maar balen doe ik wel!!!

Het is inmiddels nu 19.45 uur. We zitten binnen. Domweg omdat het veel te koud is om buiten te zitten. De wind die de hele dag heerlijk aanvoelde is nu koud. We hebben de raampjes dicht gedaan. Het begint al wat te schemeren. Het is aangenaam warm in de camper. Straks het dekentje er maar direct opleggen. De afgelopen nachten was dat altijd in het midden van de nacht. Enfin Australië maakt zich op voor de nacht. Wij gaan nog een kaartje leggen, drinken nog een glaasje rode wijn en gaan dan ook plat.

Voor nu groetjes vanuit een zeer koel Aussieland.

San3/Gerda

Vrijdag 17 mrt   Marion  Bay

Het was een koude nacht met  heel veel wind. We hebben beiden slecht geslapen. Jammer dus, maar het is nu eenmaal zo, vannacht maar weer beter.

Toen we vanmorgen wakker werden, en ook al een keer vannacht, hoorden we onze blinde passagier weer: de muis is dus niet weg!

We hebben vanmorgen in de Generalstore twee muizenvallen gekocht. Die staan inmiddels onder het bed in het kastje, gevuld met kaas te wachten op hun slachtoffer. Tja, het leven is hard ( voor een muis) maar dan moet ie zich maar stil houden of meebetalen aan de huur van onze camper. Die gratis ritjes worden niet door ons geapprecieerd!

We zijn vanmorgen dus niet vertrokken vanaf deze plek. Het waaide domweg erg hard en ik weet uit ervaring hoe zo`n hoog vehikel zich gedraagt tijdens zware windstoten ( indertijd in Nieuw Zeeland)

Dus vandaag een extra rustdag. Die begon zwaar bewolkt, maar intussen is er een stralende zon. De wind is blijven staan, maar iets uit de wind is het heerlijk toeven hier. Morgen zou het beter worden met de wind, dus dan maar eens verder. We willen dus het Nationaal Park Innes in. Eventueel blijven we daar dan overnachten, op een camping zonder voorzieningen, maar we zien wel.

Gisteren viel hier de Wifi weg, en vandaag is er ook nog niks gefikst. Het is nu net 16.30 uur. Als het lukt dan gaat dit verslagje vandaag nog weg, anders zal het best eens over 2 dagen kunnen zijn.

We lezen veel, doen strandwandelingen en genieten van de zon ( en de frisse wind)

Verder dus geen bijzonderheden.

Groetjes vanuit een winderig en fris down-under

San3/Gerda