geen paniek , alles weer onder controle

19 januari 2017 - Perth, Australië

19 januari

We hebben samen de eerste avond lekker genietend van de temperatuur met een glaasje wijn doorgebracht.

De wind bleef staan, dus het was aangenaam. Toen we naar bed gingen was het nog wel warm boven, dus maar onder het lakentje!

Gerda was moe. Toen haar oortje het kussen raakte was die feitlelijk al weer in dromenland. Ik kan hier nog altijd jaloers op zijn.

Ikzelf heb voor de derde achtereenvolgende nacht weer beroerd geslapen. Steeds weer wakker. Ik zou zo graag eens gaan liggen en de volgende morgen wakker worden met de gedachte : zo, ik ben vannacht even “dood” geweest. Maar goed, mijn humeur lijdt er volgens mij nog niet onder.

We hebben wel halverwege de nacht het dekentje er maar even over gegooid, want het koelde toch af.

Om 9.00 opgestaan, ontbeten en wat rondgekeuteld.  Na de koffie maar eens op weg gegaan naar downtown Subiaco. Dat was maar een kleine 20 minuten lopen en met deze aangename warmte was dat geen straf. Het is niet zo vochtig in de lucht, dus een aangename “droge” warmte.

In het voorstadje eerst maar eens gekeken of het zou lukken om geld te pinnen.  Bij de HSBC bank. Dat lukte dus ook niet met Gerda haar ABN pas. Wel lukte het om met de visacard geld “uit de muur” te krijgen. Dat was dus al een opstekertje.

Daarna eens geprobeerd bij de bank die er naast stond. Zonder problemen spuwde de automaat de begeerde en gevraagde bankbiljetten uit. Dus Folks, er hoeft geen actie op touw gezet te worden om te voorkomen dat we broodmager richting Holland terugkomen ( al hoewel er bij mijzelf toch wel wat kilootjes af mogen!).

Vrolijk en opgelucht konden we toen verder de stad in. Bij de Vodafone winkel hebben we een simkaartje gekocht voor ons telefoontoestelletje wat we indertijd in 2009 al eens gekocht hadden in Adelaide tijdens onze vorige reis. De man die ons hielp verblikte en verbloosde niet bij het zien van zo`n prehistorisch machientje.

Maar goed. Wij kunnen in geval van nood bellen (en dat was de bedoeling)!

Verder nog wat rond gelummeld en echte koffie gedronken met een echte muffin!  Daarna een stukje van het zeer grote stadspark ingelopen en even  lekker in de schaduw wat rondgekeken. Ze waren er na al die jaren nog steeds wel hoor: de BBQ waarvan je gratis gebruik mag maken. Verder waren de grijs/roze kakatoe`s er ook weer te schreeuwen, samen met de rode rosella parkieten.

Ach er is dus feitelijk niet zo veel veranderd sinds 2009. Alleen wij zijn ouder geworden.

Vanavond is het plan om thuis te blijven. Lekker relaxen in de koele avondlucht en een boekje te lezen.

We zien dat onze blog leuk gevolgd wordt. Dank jullie wel voor alle reacties. Omdat we geen mailadres hebben van Piet en Jenny zeggen we tegen jullie even speciaal: welkom thuis ( na een fix aantal weken in Australië en Nieuw Zeeland.  We willen jullie verhalen straks thuis ook wel horen!

Lieve luitjes, dat was het voor vandaag. Ik las dat jullie het fris/koud hebben. Sterkte daarmee! We doen ons best om wat warmte die kant op te blazen .

Alvast een warme groet voor jullie allemaal.

San3/Gerda

1. Ilonka:
    19 januari 2017
    Leuk om te lezen! Geniet je helemaal suf daar!
  2. Corry en Kees:
    19 januari 2017
    Hallo luitjes, Fijn dat jullie geldproblemen zijn opgelost. We waren al bang zo'n bedelbrief te krijgen en opgelicht te worden Je moet tegenwoordig steeds voorzichtiger zijn! Overigens zou enige vermindering van je omvang wel een mooie bijvangst zijn hoor. Maar het is jullie uiteraard van harte gegund om zonder zorgen van jullie reis te genieten. Als we je verslagen zo lezen dan zijn jullie daar al goed mee begonnen. Houwen zo!

Groeten van Corry en Kees
  3. Roel en Eef:
    Lieve allebei,

Blij dat we voor jullie geen inzamelingsactie hoeven op te zetten! Hoewel we dat natuurlijk met liefde zouden doen! :)

Geniet ervan daar!!
    Liefs