20 janurari bezoek aan perh

20 januari 2017 - Perth, Australië

Perth 20 januari

Vannacht weer dus niet goed geslapen.  Gerda had ook problemen met inslapen. Dat is al met al niet zo heel erg, maar het kan beter. Dus maar eens kijken wat we hier aan gaan doen. ( voor wijsneuzen onder de lezers: We gaan geen Rum of Cognac kopen!!!) Misschien kan een homeopathisch middeltje wat goeds brengen.

Vandaag willen we met de train naar Perth. Het is slechts enkele haltes naar down-town Perth. En publiek transport is niet duur. ( drank wel!!!)

Enfin wij dus op weg. Zonder problemen kwamen we in Perth aan. Een schone en geordende stad. De sfeer was echt Australisch: “kalm maar aan” en “ maak je niet druk”. Nou dat druk maken doen de Aussies  niet over hoe ze er bij lopen. Dan zijn wij  “Nederlanders” echt “normatief” hoor! Eigenlijk kun je hier alles dragen wat je wilt. Noem maar op en je ziet het op straat. Het resultaat mag er soms dan ook wel zijn hoor!  Het is soms heel gevarieerd. Naast het “kak” meisje loopt de bouwvakker met zijn oranje hes en de oranje helm met nekklep tegen de zon. Het kan allemaal hier!

De bouw is wat bizar: naast “middeleeuwse geveltjes” zie je soms ultramodern vormgegeven gevels met veelal glas.

Al met al dus geen slechte ervaring vandaag.  Wat wel bijzonder was, was het feit dat aan de kade van de Elisabeth Quay het “ Duyfken” lag. Dit is de replica van het scheepje wat indertijd gebruikt is om o.a. Australië  te ontdekken. Het is geschonken door Nederland aan Australië nav het 300 jaar bestaan .

Bijzonder is dan voor ons dat we in 2009 het al hebben zien varen toen we op de pier van Melbourne moesten wachten op de ferry die ons naar Tasmanië zou brengen. Toch een klein wereldje niet waar?

Inmiddels hebben we wat pilletjes gekocht : melatonine op homeopathische basis. Maar eens kijken of dat dus wat kan helpen.

Morgen hebben we niet direct plannen, maar het kan zijn dat we met de trein naar Freemantle gaan. Dan zit je pal aan de kust.

We moeten ons wel goed insmeren. De temperatuur is tussen de 25 en 30 graden met een prettige droge lucht. Wel lekker, maar ook wat verradelijk.

`s Avonds lekker buiten zitten lukt op dit moment niet. Het koelt vroeg in de avond al behoorlijk af. Wat wel lekker slapen is ( als je tenminste goed slapen kunt!).

Maar goed, je moet wat te klagen hebben, nietwaar?

Het gaat dus goed met ons. We genieten met volle teugen. Hopelijk is er voor degenen die er van houden al de mogelijkheid om te schaatsen bij jullie.

In  dat geval: geniet er van, het zal nooit zo heel lang duren!!

Voor iedereen hebben we warme groeten. Dus tot schrijfs /lees!

San3/Gerda

1. Piet en Ri@:
    20 januari 2017
    Jammer de smilies "kunnen de reis" niet maken....
  2. Piet en Jennie:
    Hallo San3 en Gerda,
    Mooi dat het goed gaat met jullie en wat het slapen betreft komt vast goed even acclamatiseren en je slaapt als een roos.
    Ja wij herkennen dat in Perth een prachtige stad. Gaan jullie nog naar Kings Park ? Als het past in jullie reisschema zou ik het zeker doen .
    Wij zijn nu aan het bijkomen maar het gaat goed alleen wel wennen aan de kou . Maar toen we aankwamen met al dat rijp aan de bomen leek het wel Kerstplaatjes zo mooi.
    Groetjes van Piet en Jennie
  3. Jan Lip:
    20 januari 2017
    Vanmorgen lekker een uurtje geschaatst op "de Rieg" Lekker in het zonnetje.
  4. Roel van Tienen:
    20 januari 2017
    Fijn dat t zo goed gaat! Geniet ervan!
  5. Ton en Hetty:
    21 januari 2017
    Eindelijk snappen wij waar de reisverhalen staan! Vandaag maar eens lezen. Tot nu toe gaat het volgens planning. Wij wachten tot jullie de rimboe doortrekken met een armzalig campertje zonder toilet! Snik,wij blijven alleen als jaloerse volgers achter.
  6. Jelly van Pelt:
    21 januari 2017
    Wat een prettig lezend reisverslag Sandrie m'n complimenten over je schrijfstijl. Hopelijk helpt het homeopathisch middeltje voor het slapen. De foto's geven een mooi beeld van jullie reis!!!
  7. Rita Delevacq:
    21 januari 2017
    Geniet ervan en lekker koese
  8. Dini:
    Hoi Gerda en Sandrie
    Wat leuk om jullie verhaal ook ff te lezen!
    We waren bij ma op bezoek dus vandaar. Het is wat met dat slapen in de familie Baarslag. Maar ja het is niet anders. Melatonine is wel een goed middel dus hoop voor jullie dat dat helpt en jullie zullen slaaaaaapen als roosjes.
    Wat grappig dat er zo'n verscheidenheid aan mensen/ kleding is....prachtig.
    Nu kun je aantrekken wat je altijd al wou proberen, want je valt daar toch niet op!
    Waag je er eens aan zou ik zeggen.....Sandrie een jurk van Gerda ? Haha
    We wensen jullie een hele fijn vakantie toe! En behouden thuiskomst....uiteraard dan wel passend gekleed :-)
    Groetjes van ons drieeen. Dini GJ en Greet
  9. Bert en Annelies:
    22 januari 2017
    Dag Allebei. Gek idee dat jullie al een stuk dag achter de rug hebben en wij dat stuk nog mogen. Hier al prachtig weer vele dagen. Wel koud aan de schoen en eraan wennen maar haast geen wind en zon. Vooral vandaag ( zondag) lijkt het wel of iedereen erop uit is in bos enz. Bij de oude IJsselbrug wordt druk geschaatst.
    En straks zijn jullie op reis in de reis. We reageren niet elke keer hoor. Kijk goed uit met dat linkse verkeer, maar heel veel doorgenieten maar.
    Liefs van ons allen (kids ook)
  10. Sandra:
    24 januari 2017
    lekker genieten samen, leuk om jullie te volgen zo! xxx sandra