eindelijk down-under 18 januari

18 januari 2017

18 januari Eindelijk “down-under”!

Hallo lieve mensen. Allereerst heel veel dank voor alle lieve reacties op de website die te maken hadden met mijn verjaardag. Veel felicitaties en lieve woorden.  Dank jullie allemaal.

Vanmorgen om even voor zes uur  opgestaan, gedoucht en toen naar beneden. We konden zelf nog even een “race-ontbijtje” achter onze kiezen drukken, compleet met koffie en sap. Dat was dus een meevallertje. ( ik dacht al: boeken we voor 2 nachten met ontbijt en dan zeker een ontbijt missen omdat het vliegtuig aan de vroege kant weg moet). Tja, mijn stelregel is simpel: Als er betaald is, dan moet er ook geleverd worden!

We werden om exact 6.50 uur uit de lobby gehaald. Wat dat betreft kunnen de Drenten er niet aan tippen met hun “Drents kwartiertje” . Direct door naar de luchthaven en na 2 uurtjes wachten zaten we aan boord. Ook  nu weer, je raadt het al, ook weer precies op tijd.

Na vijf en een half uur vliegen ( die feitelijk niet zo lang voelden) stonden we weer aan de grond in Perth. Eindelijk weer down-under!

We hebben direct een taxi genomen en na een klein halfuurtje waren we op de plek van bestemming: 41 Glosterstreet in de wijk Subiaco in Perth. Het was warm, 34 graden met een redelijk windje. We werden welkom geheten door Gillian, de verhuurster en later door haar man. We zijn super enthousiast over de plek waar we zitten. Alles erop en eraan en toch feitelijk volledige privacy. Het blijkt dus een bijna los staande aanbouw te zijn bij een woning. Met alles er op en er aan:  van wasmachine tot aan oven tot aan magnetron , van stereomeubel tot flatscreen- tv en ga zo maar door. Alles schoon en netjes!

We zijn nog even een paar boodschappen wezen doen. Gillian ging ook die kant op en wij mochten wel mee. Tja, Sandrie mocht voorin zitten…..en je raadt het al: weer aan de verkeerde kant willen instappen. ( toch gewend aan Europese auto`s heh!) De dames weer giechelen natuurlijk. Ik heb maar niks laten blijken ( maar stom vond ik het wel van mezelf). Gillian vroeg nog: of wil jij graag rijden?

Een ding is nog even spannend. Het lukte mij niet om geld te pinnen op mijn bankpas. Morgen nog maar eens proberen. Gelukkig is er wel een visa-card, maar die wil ik eigenlijk niet zo veel gebruiken. Jullie worden op de hoogte gehouden!

Vanavond al voor het eerst geBBQ-ed. Tja, je moet wel meegaan met de gewoonten van het land nietwaar?  Deze keer een paar stukjes dooie kip en wat lamskoteletjes. Nou, met wat koude witte wijn, ging dat er goed in.

De temperatuur gaat aardig naar beneden. Voor de begrippen hier is het een koele nacht. Hopelijk kan er dan door mij in ieder geval wat beter geslapen worden. De afgelopen nacht was het weer slecht. Gerda sliep goed. Daar ben ik erg blij om. ( Stel je voor dat er weer zo`n musical act door haar opgevoerd was). Enfin. Feitelijk loopt alles dus prima hier.

Jullie moeten nog een paar uurtjes, dus doe je best ( ik zie dat het nu in Nederland kwart voor 3 in de middag is) Hier is het nu kwart voor 10.

Luitjes, Gerda gaat een en ander nog even redigeren. Tja, iemand met soms  ADHD- achtige trekjes is wel snel, maar soms ook wat slordig!

Sterkte met de kou allemaal.

Groetjes San3/Gerda

1. Piet en Ri@:
    18 januari 2017
    Fijn dat jullie op de juiste plek zijn aangekomen. Blijf daar toch lekker....met zóveel luxe.....waar vind je dat de komende maanden??
  2. Roel en Eef:
    18 januari 2017
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! We volgen jullie met plezier!
    San3: nog van harte gefeliciteerd en nog vele jaren!
    Heel veel plezier en geniet van al het moois en de warmte, hier vriezen de mussen van het dak af.
    Liefs!
    en een dikke knuffel van Bas en Lize
  3. Greetje:
    19 januari 2017
    Heerlijk om weer met jullie mee te reizen. Het voelt ook bijna alsof ik er zelf bij ben (je schrijft erg beeldend Sandrie). Geniet er van en we blijven meegenieten.......veel liefs van ons.
  4. Dini:
    21 januari 2017
    Hahaha gelukkig wel Dooie kip op de bbq !