4,5,6 mrt coober pedy, augusta en Hawker

6 maart 2017 - Perth, Australië

4 mrt vertrokken vanuit Coober Pedy, aangekomen in Port Augusta.

Vanmorgen in alle rust vertrokken uit Coober Pedy. Eerst even langs de supermarkt omdat mijn vouwstoel het, ondanks mijn iets afnemende gewicht,  begeven had. Dus daar moest een nieuwe voor komen. Tevens had Gerda ontdekt dat er een barst in een van de glazen zat. Dus daar moest ook wat nieuws voor komen. Gelukkig was alles voorradig in de supermarkt. Daarna even weer vol tanken en de weg op. We hadden het er over gehad om te kijken of we het in èèn keer konden doen. Op de heenweg hadden we een stop gemaakt op een niet zo bijzondere camping waar we eerder gestaan hebben ( Glendambo). Nu zou dat betekenen dat we vanaf een uur of èèn op die camping kwamen en in de warmte moesten wachten op de volgende morgen.

We besloten de Airconditioning bij vertrek in te schakelen. En maar eens te kijken of dit voldoende was om de trip te maken. Alles liep voorspoedig. In Glendambo hebben we koffie gedronken en wat gegeten en daarna zijn we weer ingestapt om bij Pimba de afslag te nemen naar Port Augusta. In Port Augusta kozen we direct de vorige camping weer en we staan op precies de zelfde plek als de vorige keer. Nu dus twee nachten. Even uitrusten van ons Outback/Red Centre avontuur. ( red centre  is afgeleid van de rode aarde die in Centraal Australië ligt)

Nu morgen maar weer eens kijken wat we doen. Luieren ( alweer??)  of wat lopen. De temperatuur is hier een stuk aangenamer dan in Coober Pedy.  Het is nu avond en heerlijk koel. De afgelopen nacht bleef het in Coober Pedy warm, zodat we beiden slecht geslapen hebben van de warmte. ( dat was eigenlijk nog niet voorgekomen.

We melden ons weer!

Groetjes vanuit Down Under.

5 mrt rustdag in Port Augusta

Heerlijk vandaag Omdat het vanmorgen eerst nog wat bewolkt was, bleef het lang koel in de camper. Dus een beetje uitgeslapen. Daarna ontbeten en eigenlijk de hele dag geluierd, gelezen en wat om ons heen gekeken. Vanmiddag nog even de stad in geweest om wat boodschapjes te doen. Er staat een heerlijk zonnetje en een heerlijk koele wind. Zo is het hier prima uit te houden.

Morgen eerst even tanken en dan maar eens kijken of we in Hawker kunnen komen. Dat is sentiment. We hebben ruim 7 jaar geleden daar ook op de camping gestaan. Nu dus maar eens weer kijken of het gaat lukken. Dan willen we door naar Wilpena. Dat is de ingang naar het natuurpark Flinders Range. Daar is een camping, veel zal het niet zijn, maar dat is dan ook oke.

Zoals ik even bekeken heb, hebben we morgen zo`n 125 kilometer te gaan. Maar eens kijken hoe dat dan gaat. ( waarschijnlijk dus dan vroeg op de camping daar) enfin we zien wel.

Vandaag een heerlijke dag met een heerlijke temperatuur en morgen maar weer zien.

Het is wel balen dat het hier weer niet lukt om via de wifi hier op het internet te komen. Maar goed. Er zal wel een andere keer weer komen.

Voor nu groetjes vanuit een aangenaam Down Under

6 maart

Vanmorgen vertrokken ( het was bijna half tien) . Eerst naar Quorn, via een prachtige pas, daarna door naar Hawker. We vonden de camping van de vorige keer. Deze was gesloten, maar er was in  het dorp zelf nog eentje. Dus wij daar naar toe. Deze was mooier dan onze herinnering van de vorige (  november 2009) Dus we hebben een prachtig warm en rustig plekje, met zwembad. En …………..Wifi met een prima werkend internet. Hier eerst eens wat zakelijke dingen  geregeld en daarna wat recreatief gesurft op het net. Even weer bij wat er in Nederland ( de Wereld)  gebeurt. Morgen maar weer verder richting Wilpena. Ook sentiment voor ons, want daar waren we de vorige keer ook.

Het is hier wel weer warmer dan aan de kust, maar de camping hier biedt voldoende schaduw.

Dus niks te klagen ( en dat doen we dan ook absoluut niet!)

Nou, dat was het voor nu eventjes. Jullie hebben een aantal dagen ( ach wat heet) even zonder moeten  doen, maar alles is nog steeds oké hier!

Voor nu  willen we wat van de warmte hier ( lees: hitte) naar jullie sturen zodat het ook bij jullie wat voorjaar kan worden!

Voor nu dus groetjes

1. Map:
    6 maart 2017
    Gerda ziet er goed uit ...is dat tegen de muggen?
    Leuk jullie verhalen te lezen en nog veel plezier...
    Las dat je denkt, dat je gewicht afneemt...altijd gunstig...hoewel je wel door de stoel zakt, dus wat moet ik er van geloven.
    Hier in Nederland op dit moment met de verkiezingen ook een "hot item"wat kan je er van geloven...groetjes van Map.
  2. Rita Delevacq:
    6 maart 2017
    Zeer charmant stel vooral Gerda, is dat mijn familie?
    Knuffel Rita
  3. Margo en Bart:
    8 maart 2017
    Wij zijn aan het pootje baden!! maar de voorjaarsbloemen :narcissen, blauwe druifjes, sneeuwklokjes en speenkruid tonen weer hun pracht. Wat een natuur bij jullie. Blijf genieten.
  4. Trijntje:
    8 maart 2017
    Zo te horen genieten jullie volop! En fijn dat je de zon deze kant op wilt sturen want dat zou bijzonder fijn zijn. Groetjes.