te coober perdy (3 maart)

3 maart 2017 - Perth, Australië

2 mrt vertrokken uit Uluru, aankomst Marla

Vanmorgen in alle rust opgestaan. De hele camping was bijna leeg. Iedereen was weer vertrokken om bij Uluru de zonsopkomst te gaan bekijken. Wij hielden het voor gezien. ( vanaf 5 uur was het al een gaan van auto`s)  Gelukkig hield iedereen rekening met elkaar en kon een en ander in gepaste rust plaatsvinden.

Zoals al gezegd, ook wij vertrokken, maar dus enkele uurtjes later.  Op weg naar de Stuart Highway, waarbij we de mogelijkheid nog openhielden om af te slaan naar Kings Canyon.  De rit verliep prima en het werd al snel warmer. Nog even weer koffie gedronken bij de Homestead Mount Ebenezer en daarna weer door. Bij de afslag naar Kings Canyon besloten we toch om door te rijden naar
Erlunda en daar de afslag te nemen naar het zuiden. In Kulgera zijn we weer gestopt. Even getankt, een broodje gehaald en gebruik gemaakt van de gratis Wifi. We zagen dat we mail hadden van de moeder van het mannelijk slachtoffer van 22 feb. Ze bedankte ons voor de zorg en de aandacht die we haar zoon en zijn vriendin gegeven hadden. We hebben nog een paar woorden aan haar terug gestuurd. Daarna weer verder richting Marla. We waren daar op de heenreis ook geweest. Dus even daar tanken en dan de camping op. ( niet dat het zoveel bijzonders is, maar er zijn schone toiletten en douches.

Morgen dan maar weer verder richting Coober Pedy. Daar willen we dan nog een nachtje staan en daarna nog een overnachting weer in Glendambo voordat we Port Augusta weer willen aandoen.

Dan gaan we in conclaaf wat de volgende plaats zal zijn.

Het is warm hier. Elke dag ruim boven de 35 graden. Door wat zuidelijke te gaan willen we de eerste hitte wat temperen. Ondanks de hitte slapen we goed. Het is wel zweten als we `s avonds gaan liggen ( zo rond 2100 uur) maar in de nacht koelt het goed af zodat we een lakentje of een dekentje er bij pakken ( halverwege de nacht)

We drinken erg veel water. En gelukkig doet ons koelkastje het aardig goed. In Uluru was goed drinkwater, dus hebben we de flessen gevuld en nog wat extra ingekocht. Hier in Marla kun je het water niet drinken. Het wordt vanuit grote diepte opgepompt en het is zout. ( borewater heet het hier) . Je kunt er wel mee douchen. Dus even fris worden is èèn van de mogelijkheden. We eten over het algemeen erg simpel. Gisteren een gebraden kip gekocht en daar nu twee dagen van gegeten. Samen met een komkommer, wat tomaatjes en aardappelsalade.  Onze porties die we eten worden wat kleiner. Door de warmte is er ook niet zoveel eetlust. Wel dus drinken. Ons glaasje wijn schiet er vaak bij in. Soms doen we half wijn, half koud water. Ook best lekker. Het probleem met alcohol in de warmte is, dat je veel meer gaat zweten. Dus we zijn aardig op rantsoen. Maar zo voelt het niet. We drinken wel koffie. De tweede grote pot Moccona is al bijna half leeg. Verder drinken we als we ergens zijn, dus wel vaak een cappuccino ( dan zijn de melkproducten ook weer binnen).

Verder lezen we aardig wat. ( de E-reader is een goeie aankoop geweest) Tja, de gedrukte boeken zijn uit. We kijken vaak al op campings of er wat ligt. Soms vragen we als we Hollanders tegenkomen of ze ook nog wat leesvoer te ruilen hebben. Af en toe spreken we wat Nederlanders. Meestal zijn ze dan kort aan het reizen in Australie. De Aussies zelf willen altijd graag weten waar je vandaan komt. Nederland is dan soms bekend of soms is er familie die in Holland woont. Maar vaak zijn ze er zelf nog  nooit geweest.

Zo even wat algemene zaken. (Tja, je moet toch wat te melden hebben nietwaar?)

Vanaf onze prive mail lezen we dat er wat zorg is betreffende een aantal mensen. We willen jullie sterkte toewensen bij de zaken waar je mee moet dealen!

Dit was het even voor nu, morgen maar eens weer verder kijken.

Groetjes vanuit een zweterig down under

NB ( het is hier nu kwart over negen in de avond ( 2 mrt) bij jullie is het 11.45 uur, ook 2 maart) Wij moesten vanmiddag de klok een uurtje vooruit zetten. (komend vanuit het NT

North Territory en nu dus weer in SA ( South Australia).

San3/Gerda

1. Roel en Eef:
    Lieve allebei,

Het gaat jullie goed zo te lezen, fijn om weer van jullie te horen!
    Gelukkig dat het stel van het ongeluk het goed maakt en dat jullie op de hoogte zijn gehouden.
    Hier gaat alles goed, de lente lijkt langzaam dichterbij te komen, het is gelukkig niet zo koud meer.
    Geniet van alles en we kijken uit naar jullie volgende verslag.
    Dikke knuffel!
  2. Geke:
    3 maart 2017
    Fijn om jullie verslagen te lezen.
    Zo heb je al heel wat kilometers erop zitten.
    Geniet van het vervolg van de tocht.
    En houd die goede nacht rust erin daar kunnen jullie de rest van de dag op teren!
    Vanuit Hardenberg een lieve groet.
  3. Jannie:
    3 maart 2017
    zo vakantiegangers ben er vanmorgen even voor gaan zitten om jullie verhalen te lezen.
    fijn dat jullie er van genieten hou dat vol tot aan het eind.

hartelijke groet Jannie
  4. Piet en Ri@:
    3 maart 2017
    Mooie verhalen hoor...en vooral het goede nieuws dat de jongelui het goed maken.
    En om eens wat water bij de wijn te doen heeft ook wel wat....
    Hele goeie reis verder....... groetjes, Piet en Ri@
  5. Marcel en Marloes:
    5 maart 2017
    Heerlijk zeg!! Ik zie jullie zo zitten op de camping. Geniet ervan