te minlaton( yorke peninsula)

14 maart 2017 - Port Pirie, Australië

11 mrt vertrek broughton, aankomst Kadima

Gisteren aan het eind van de middag liep de camping vol. Heel veel gezinnen met kinderen die ontzettend veel plezier hadden. Aangezien wij bij het zwembad stonden en bij het springkussen was het een drukte van belang. We hebben elkaar aangekeken en afgesproken dat we morgen weer verder zouden gaan. Kadima ligt iets meer landinwaarts en zou een plek kunnen zijn.  De avond verliep trouwens prima: om 22.30 was het stil op de camping. ( dat is echt in Nederland met zulke temperaturen niet mogelijk!) We hebben lekker geslapen.

Om 9 uur vertrokken. Eerst nog wat boodschappen gedaan en daarna door naar het zuiden. Kadima ligt zo`n 50 kilometer zuidelijker. Dus we waren benieuwd. We troffen een camping aan die rust uitstraalde en we werden gastvrij ontvangen. We besloten twee dagen te blijven. Anders liepen we toch het risico weer op volle camping te komen aan de kust. Morgen moeten we naar een andere plek op de camping. Deze plaats was al verzegd.

Het was de hele dag zwaar bewolkt. Het heeft een paar sputtertjes geregend, maar dat mag geen naam hebben. Het is nu 19.30 uur en de temperatuur zakt aardig. Morgen waarschijnlijk regen en de temperatuur zal dan ruim onder de 30 graden uitkomen. Een verademing lijkt me dat.  Maar goed, we zien wel wat het gaat worden. Vannacht waarschijnlijk koel slap.

en. Dat is ook wel weer wat waard. De buurtjes trekken hun zonneluifel naar boven. Dus die verwachten ook ander weer.  Tja Australie heh!

We hebben de hele dag wat gelezen en zijn even lopend het stadje in geweest. Dat viel echt niet tegen. Vis gekocht voor de BBQ van vanavond. Die lekker was.

Voor nu groetjes vanuit een, op dit moment even heerlijk koel wordend Down Under.

San3/Gerda

12 mrt rustdag te Kadima.

Lekker uitgeslapen, waarschijnlijk hielp het dat het een heerlijk koele nacht was. Bij het opstaan was het zwaar bewolkt. Waarschijnlijk komt er toch regen vandaag. Maar goed we wachten af.  Rond de middag zijn we de stad nog even in geweest. Wat windowshopping, want het merendeel was gesloten. Omdat het zondag is en om dat het natuurlijk het weekend is van een nationale feestdag.

Toch nog wel op een terras een cappuccino gehad. Dus de traditie kon gehandhaafd blijven. Daarna de middag lekker luierend doorgebracht. De regen zat ons steeds op de neus. Steeds een klein beetje met aan het begin van de avond meer. Niet dat we hier als Hollanders nou van stonden te kijken!

We zijn nadat we nog een kaartje gelegd hadden vroeg gaan slapen. Morgen weer een dag.

13 mrt ( maandag) Vandaag dus weer op weg. Eerst van Kadina naar Wallaroo. Daar op de jetty nog dolfijnen gezien. Ja, ze zijn er dus gelukkig nog! Daarna door naar Moontabeach voor onze cappuccino en daarna weer zuidelijk. Nog even in Bagowan aan het het strand gekeken, maar dat hadden we snel gezien en we zijn doorgereden via Maitland naar Port Victoria. Daar was een camping aan zee.  Wat ons verbaasde was dat de camping eigenlijk te duur was. Wat minder onderhouden en men durfde nog 5 dollar extra te vragen omdat vandaag nog het lange weekend (feestdag) tarief gold. Oke dan maar. Een camping waarbij je als je uit de raampjes kijkt je 100 meter vanaf zee zit, is ook wel weer iets bijzonders. Nog een strandwandeling gemaakt en verder lekker nog wat gezeten. In de campkitchen naast ons, het eten gemaakt. Ook wel eens lekker makkelijk zo!

Morgen maar weer wat zuidelijker. Hopelijk is er dan Wifi en kunnen we de boel weer oploaden.

Het gaat goed met ons. Vandaag was een aardig bewolkte dag met een prima temperatuur nu alle warmte. We klagen dus nog steeds niet! Voor nu groetjes van uit een koel down- under.

San3/Gerda

1. Corry en Kees:
    14 maart 2017
    Hallo luitjes,

Nog maar eens bedankt voor jullie uitvoerige berichten. Op het thuisfront staat alles in de startblokken voor de verkiezingen morgen. Jullie hebben toch wel een machtiging afgegeven? Volgens de peilingen (voor wat ze waard zijn) kunnen er wel 5 partijen dicht bij elkaar eindigen. Dus elke stem telt! Krijgen jullie daar de ruzie met Turkije mee? Benieuwd of dat uiteindelijk nog invloed heeft op de uitslag. Nog een fijne tijd daar en drink niet teveel cappucino. Filterkoffie is gezonder!
    Corry en Kees
  2. Dorothé:
    16 maart 2017
    Gelukkig...het verkiezingscircus is voorbij. 'Mijn' Groen Links heeft het heeeel goed gedaan heeft, zelfs mijn moeder heeft op Jesse Klaver gestemd.... Wist niet wat ik hoorde van mijn zus. ... Heb zooooo gelachen... Had vorige week zondag de Stemwijzer samen gedaan maar toen kwam ze uit bij de Partij voor de dieren en de SP. Echt heel verrassend om je 80-jarige moeder haar mening te horen over allerlei kwesties en dat ze dan blijkbaar toch echt wel 'links' is.
    En zo is het nooit te laat om dingen te ontdekken in het leven. Iets wat jullie nu volop aan het doen zijn. Ik geniet van jullie verhalen en verheug me erg om jullie onvergetelijke ervaringen thuis nog eens uit jullie eigen mond te horen.
    Morgen heerlijk wandelen met een oud-collega bij Nunspeet, daarna een lekker 'vrij' weekend zonder zoonlief thuis.
    Veel liefs en heeeele fijne dagen en ik gun jullie nog vele lekkere cappuccino's... Heerlijk!!!
    Dorothé xx