margaret river dag 2

31 januari 2017 - Perth, Australië

31 jan  Margaret  River

We zijn vandaag gebleven. Lekker wat gelummeld. We zitten op loopafstand van het stadje, dus tegen het eind van de morgen nog even die kant op geweest. Mijn doel was om toch nog iets te kunnen scoren wat het ligcomfort bij het slapen kan  verhogen. Ik krijg ondanks de topper nog pijn in mijn heup en mijn schouder. Tja ook bij mij komt de ouderdom met gebreken. Ik heb dus een luchtbedje gekocht. Maar eens kijken of dit beter bevalt ( een klein beetje opgeblazen onder het matras)  Ik voel me wel een ouwe kerel zo, maar goed, als het nou voor twee weken was, dan liet ik het zo.  Gerda ( kei van een meid) heeft nergens last van. Dus die laat het zo. Verder hebben we eigenlijk niet zo veel te melden. We weten dat er in Perth op Australiaday een vliegtuigje neergestort is en er twee mensen omgekomen zijn. Alle avondfestiviteiten ( het grote vuurwerk) zijn afgelast.

Verder lazen we in krant dat het  de afgelopen dagen heel veel geregend heeft in Perth. Men spreekt van tropische hoeveelheden water. Wij hebben nog geen regendruppels gezien. Wel is de temperatuur hier een stukje lager als eerst. We zitten `s avonds niet meer buiten. Daarvoor is het simpelweg te koud. Dan maar tegen 20.00 de camper in. Wat lezen en een kaartje leggen. Tegen 22.00 schuiven we er maar eens onder. Op dit moment met een dekentje. Wat ook wel weer lekker is hoor!.

Morgen weer op pad. Nog een stukje zuidelijker. Maar eens zien waar we terecht komen.

De tank is weer vol, er zijn boodschappen gehaald, dus we zijn er weer klaar voor.

Even wat praktische info: de Aus. Dollar is op dit moment zo`n 70 eurocent. De benzine is 1.30 per liter. Dat valt dus mee. Verder hebben we de indruk dat het wel duurder is geworden sinds 2009.  De schoolvakanties zijn morgen voorbij en dat maakt dat campings een stuk rustiger zijn en minder vol. Het zou dan ook best kunnen dat de prijzen voor de overnachtingen nu ook naar beneden gaan. Dat zou dan een opstekertje zijn.

De Aussies zijn en blijven een vriendelijk en behulpzaam volkje. Dat is gewoon opvallend tov wat we vaak elders tegen komen.

Het rijden gaat goed. Wel zeggen we nog wel tegen elkaar als we afslagen nemen: LINKS, LINKS, maar dat is alleen maar goed. Links schakelen gaat ook steeds makkelijker. Wat nog wel eens misgaat is dat ipv de richtingaanwijzer de ruitenwisser aangezet wordt. Maar ach, dat mag geen naam hebben.

Links rijden: de grootste angst is dat de tegenligger niet weet dat hij ook links moet rijden!!

We gaan nog een kaartje leggen. Voor jullie nog een goeie werkdag verder vandaag.

Groetjes

San3/Gerda

1. Dorothé:
    31 januari 2017
    Lieve schatten wat zijn jullie heerlijk productief! Geweldig dat we elke dag verwend worden met een reisverhaal van jullie. Ik geniet hier echt ontzettend van en merk dat dan altijd weer als vanzelf een glimlach op mijn gezicht verschijnt. Dank jullie wel dat jullie dit met mij/ons allemaal willen delen. En al die foto's, top!!! Ga zo door. XXX van mij
  2. Roel en Eef:
    Lieve allebei,
    Bedankt voor weer een mooie update! Leuk om de foto's te zien! Zo krijgen we toch een beetje beeld bij de verhalen! Zojuist even opgezocht hoe laat het nu bij jullie is en dat is 02.20 snachts. Hopelijk liggen jullie lekker te slapen! (en doet t luchtbed wat er van hem verwacht wordt!)
    Op naar nieuwe belevenissen morgen! We kijken uit naar jullie verhalen!
    Dikke knuffel van ons vieren!
  3. Jaap:
    31 januari 2017
    Hoi Gerda en Sandrie, wat een leuke verhalen en mooie kleurige en fleurige foto's. Prachtig dat jullie daar zo genieten. Veel plezier en roep vooral 's morgens vroeg bij het wegrijden veel links links naar elkaar : ) Groet uut Hasselt!
  4. Jenny en gerrit:
    1 februari 2017
    We genieten met Jullie mee van de leuke verhalen
  5. Gerrit en Annie:
    1 februari 2017
    Ha Sandra en Gait,

Hier G.E. Te D. Wij hebben net een vorstperiode achter de rug. De ijsbaan in Diever is zeker anderhalve week open geweest. Ik waag mijn botten er niet meer aan, maar een elfstedentocht zit er niet in . Dus jullie kunnen rustig verder reizen. Veel fun and sun, en hoed op. Veel plezier, Annie leest de bode, de tv junk.

Gr. Annie en Gerrit