grace town 29 jan

29 januari 2017 - Gracetown, Australië

29 januari vertrek van Peppermint Grove , aankomst in Gracetown ( vlakbij Margret Rivers)

We hebben een rustige nacht achter de rug. Ondanks het feit dat de camping aardig vol was.
We hebben zonder stroom gestaan vannacht, dus wat goedkoper. Het koelde wat af zodat we eigenlijk redelijk vroeg wakker waren. Gelukkig had Gerda goed geslapen. Toen we wilden ontbijten merkten we dat de koelkast niet gekoeld had. Waarschijnlijk was er iets tegen de zekeringknoppen geschoven zodat deze niet in de goede positie stonden. Nou, gauw het spul weer aangezet en maar eens kijken.

We zijn eerst naar Busselton gereden. Daar bevindt zicht een pier/wandelpromenade van bijna 2 kilometer recht de zee in. Tegen betaling mochten we deze pier helemaal aflopen. In het zonnetje met een fris windje was dit helemaal geen straf. Wel goed  insmeren was dus het devies. Nadat we nog wat boodschappen gehaald hadden zijn we weer op pad gegaan. Eerst naar Dunsborough en vandaar door naar Yallingup ( ja ja namen daar zijn ze bijzonder in hier). Juist deze streek heeft prachtige luxe wijngaarden en we zagen dat mensen veelvuldig deze bezochten. ( wijnproeven schijnt ook heel leuk te zijn!)  We hadden het plan om aan zee te gaan staan op een Freecamping plaats. Nou de weg er naar toe vonden we prima, maar daar aangekomen konden we niets vinden wat op een “campsite” leek. En ik wilde ook niet het risico lopen om op de onverharde wegen in het zand te blijven steken. Dus maar door. We kozen voor Gracetown. Daar was een prima camping. Wat opviel was dat er veel plaats was. We hoorden dat het wel aardig vol was, maar dat vanmorgen iedereen weer vertrokken was. Ik denk dat het te maken had met het lange weekend van Australia Day, wat nu dus afgelopen was.  Eerst samen de was gedaan en die op de lijntjes gehangen. De lucht betrekt wat en we hebben voor het eerst onze fleecevesten eens aangetrokken. Misschien vannacht eens heel koel slapen?  ( we hebben een dekbed aan boord , dus geen probleem) Wat eerst wel een probleem leek te worden, waren de 3 kippen die op de camping liepen. Toen ik even niet keek, zat er eentje al half in de camper. Ik heb hem daarna uitgenodigd voor de BBQ die ik van plan was te gaan houden. Naast Gerda zou zij ( de kip) dan de enige gast zijn. De kip koos eieren voor haar geld en droop al tokkend af. Dat was wat ik eigenlijk ook bedoeld had.  Verder hebben we eigenlijk niet zo veel te melden. Morgen willen we nog weer naar zee en eens kijken in Margaret Rivers ( dat is waar iedereen het over heeft).

Voor nu groetjes en een goeie werkweek toegewenst!