te edithburg verslag 18 en 19 mrt

20 maart 2017 - Point Marion, Verenigde Staten

18 mrt Yorketown

Gisteravond na een kaartje gelegd ( ik werd weer door Gerda verslagen) zijn we daarna lekker gaan liggen. Het waaide nog aardig en het was koud. We waren beiden wakker toen we een geluid hoorden in een van de voorraadkastjes. ( daar waar ook een muizenval in gezet was)  Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en keek eerst op mijn horloge ( 01.15 uur) en daarna in het kastje. Groot was mijn vreugde toen ik de dode muis in de klem zag zitten. Hij had dus niet geleden!

Daarna weer lekker in mijn bedje gekropen en verder getuft!  Rond half acht waren we beiden weer wakker. We hadden heerlijk geslapen. Daarna dus het gebruikelijke ritueel van douchen en ontbijten. De wind was geheel gaan liggen en het zonnetje stond al lekker oranje geel in de strak blauwe lucht z`n best te doen om alles te verwarmen. Kortom: het beloofde een goeie dag te worden.

Na ons ontbijt dus vertrokken naar het Innes Nationaal park. Dat lag zo`n 8 kilometer voorbij de camping.

Hier eerst onze “fee” ( toegangskaarten) geregeld en daarna verder gereden. We kunnen eigenlijk niet goed beschrijven hoe het was. Veel prachtige rotskusten en mooie gele stranden met helder blauw water waarin op de hoge golven veel surfers actief waren. Daarnaast een immens duinlandschap waar we weer emoes zagen. Er waren veel wandelroutes, dus we hebben nog lekker de beentjes gestrekt. In de auto hebben we overlegd wat we wilden. Hier kamperen of verder kijken. We besloten om toch verder te gaan trekken. Voor de mensen die ons ook via de kaart volgen: via Warooka zijn we dan in Yorketown beland. Een kleine camping. Tot onze verbazing staan we op gras!  Dat is lang geleden. We hebben besloten om 2 dagen te blijven. Gerda heeft de was al gedaan ( geassisteerd door mij) en we hebben lekker samen weer buiten gegeten onder het ondergaande zonnetje. Morgen maar eens kijken wat hier verder te doen is. En ………..er is een grote Foodland winkel. Dus ook maar eens kijken wat we morgen dan gaan eten. Het is eigenlijk nog “buitenzitweer”, maar we werden geplaagd door de mugjes. Dus maar naar binnen. Het is binnen nog niet afgekoeld, maar omdat we open hebben staan wat open kan, komt dat binnen een uurtje ook wel. ( het koelt buiten ook al lekker af)  Vanavond dus zonder dekentje. ( die hadden we afgelopen twee dagen wel even hard nodig)  Tja, dat is dan ook weer Australië.Luit

jes, groetjes vanuit een aangenaam Down- Under.

San3 / Gerda

P.S. vandaag dus weer geen wifi! Sorry!!!!!!Y

19 mrt Yorketown

Het was laat dat we in slaap waren omdat ergens een popconcert was en wij konden genieten van een enthousiaste bassist die hem die avond eens flink wilde raken. (  en dat is hem gelukt)

Ach zo`n zaterdagavond, daar moet je dan als “oudere” toch doorheen kijken.

We hebben vanmorgen wat uitgeslapen, maar toen we tegen half negen buiten kwamen stond het zonnetje al lekker aan de hemel. We constateerden dat de auto van buiten nat was, evenzo de tafel die buiten stond. Ja ja,  zelfs het gras. Het had gedouwd!!  Dat kenden we eigenlijk niet meer de laatste weken.  Ook weer bijzonder dus.

We hadden vandaag geen programma, dus een puzzeltje maken en veel lezen. En………….zorgen dat we uit de zon blijven. Want die was vandaag warm. Maar goed, even onder de douche tussendoor vervangt dan een duik in het zwembad ( want die was er niet) Samengevat we hebben een “ouderwetse zondag” gehad. Niks doen dus! Het plan voor morgen is dat we doorrijden naar de kust. Edithburg is dan waarschijnlijk de plek van bestemming. ( volgens mij zo`n 20 kilometer verder op)

O, de twee muizenvallen zijn vannacht leeg gebleven. Tevens hebben we ook niks meer gehoord.  Zouden we dan nu al de slag gewonnen hebben?

Groetjes van een warm Down -Under! San3/Gerda

1. Rona Onvlee:
    20 maart 2017
    Lieve Gerda en Sandrie, Leuk om te lezen al die verhalen en wat weer een prachtige reis met mooie unieke ervaringen. Nog een paar weken en dan weer op weg naar huis. Geniet maar fijn verder en binnenkort zien we elkaar weer!
    Liefs,

Rona
  2. Lammie:
    20 maart 2017
    Prachtige verhalen. Nog heel veel plezier!! Nog een paar dagen en dan gaan wij ook. Wel wat luxer... een cruise in de Caribische Zee.
  3. R.korvemaker:
    20 maart 2017
    hoi reizigers, ik geniet nog steeds van jullie verhalen. En van de relaxe sfeer die jullie uitstralen. Heerlijk om zo down under te reizen. Geniet ervan