in Alice Springs ( warm!)

23 februari 2017 - Perth, Australië

23 feb: in Alice Springs

Vanmorgen al redelijk vroeg uit de veren. Het was haast nog donker ( maar toch al 7 uur)

Even een ontbijtje en extra vocht en dan weer rijden. Richting Alice Springs. We hadden afgesproken om maar eens te zien hoe ver we kwamen. ( echt Aussie dus!)

Het werd al snel weer warm, maar we reden lekker. Nog steeds hadden we de airconditioning in de auto nog niet gebruikt.

Aangekomen in Kulgera (roadhouse) eerst maar eens getankt en de cappuccino naar binnengewerkt. Daarna, snel, via het gratis internet de laatste info ( de nare dag) geupload.

Kulgera ligt weer in een andere staat, namelijk Northern Territory . Naast het Roadhouse was een politiestation. We opperden samen het plan om eens bij hen binnen te lopen en te vragen of zij meer info hadden betreffende de situatie van de slachtoffers van gisteren.  Zo gezegd, zo gedaan.  Wat we  vergeten waren, was dat deze politiepost dus niet van SA ( South Australia) was. En feitelijk niets met de zaak te maken had. Toen we onze vraag stelden, was er wel een agent zo behulpzaam om eens te gaan bellen. Ze hadden wel gehoord van een ernstig ongeluk. Het tweede telefoontje dat hij pleegde bracht wat info.  De verwondingen van de jongen vielen mee. Maar het meisje had zware verwondingen. Met name in haar hoofd en haar rugwervel. Ze was in het ziekenhuis in Adelaide, en we begrepen dat ze niet verlamd was, maar dat er nog gevochten werd voor haar leven/gezondheid.

Serieuze berichten dus. We kregen nog een telefoonnummer van een of andere instantie die we konden bellen als we meer info wilden. We vonden het fijn dat er ook begrip en medewerking was naar ons toe.

Daarna zijn we doorgereden. Maar eens kijken hoe ver we kwamen. Ik, als chauffeur, hakte de knoop door, door te stellen dat we Alice Springs zouden gaan halen. ( nog 274 kilometer te gaan)

We hebben het dus gehaald, buiten was het 37 graden, zo hoeven we ons niet te schamen dat we toch het laatste uur de airconditioning aan hebben gehad.

We vonden een prima camping ( niet in de stad, maar met de bus zou het prima te doen zijn). De naam van de camping is echt Aussie: G`day mate Holidaypark. Wat wil je nog meer?  Eerst even lekker afgekoeld in het zwembad, daarna lezend in de schaduw naast de camper. Af en toe een verkoelend windje, dan is het goed vol te houden!

s`Nachts koelt het toch aardig af, dan maar een extra lakentje over en de raampjes even dicht doen.

Morgenavond zijn we hier ook nog. ( even een rustmomentje, na alle nare commotie van gisteren)

We doen het goed ( vinden we).  Met ons zelf gaat het goed en we zijn nog steeds blij met alle reacties op de site.

Luitjes, dat was het even voor nu, ik ga kijken of ik nog een en ander kan uploaden.

Voor nu warme ( ja echt warme) groetjes van uit Down-Under.

San3/Gerda

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Corry en Kees:
    23 februari 2017
    Nou dat was heftig wat jullie mee maakten. Goed dat jullie er zo snel bij konden zijn. Aan de foto van de auto te zien heeft die een flinke schuiver gemaakt. Dat leert je maar weer hoe kwetsbaar we zijn, ondanks alle techniek etcetera. om ons heen. Zolang je dat in de gaten houdt mag je dankbaar zijn dat je zelf iets dergelijks niet overkomt. Laat het je echter niet weerhouden om te lijven genieten van jullie reis.
    Sterkte met de verwerking van e.e.a.
    Groeten van Corry en Kees
  2. Roel en Eef:
    23 februari 2017
    Lieve allebei,

Ook hier in Duitsland volgen we jullie op de voet.
    Wat een schrik en wat een heftige ervaring hebben jullie gehad.. veel sterkte om dit een plekje te geven en we hopen van harte dat het meisje er bovenop komt.
    Rustig aan en hopelijk blijven jullie genieten van de momenten en ervaringen die wel positief zijn!
    Knuffel en sterkte van ons allen vanuit het Harz-gebied!