Alice Springs dd 24-2-2017 (rustdag)

24 februari 2017 - Alice Springs, Australië

Lieve groetjesJullie horen van onsEn nu mag ik weer schrijven. Inderdaad was het wel heel heftig allemaal en nog hebben we het er regelmatig over. We hebben ervoor gekozen om de jongen van wie we het mailadres hadden gevraagd te gaan mailen en foto's te sturen. Dit hebben we gedaan en aan hem hebben we dan ook om informatie gevraagd. Hij zou het redelijk maken en dan kan misschien iemand tzt voor hem of hijzelf ons laten weten hoe het ervoor staat. Anders moeten we (omdat we nu in een andere staat zijn) bellen naar een regionummer en dan nog is het de vraag of zij informatie voor ons hebben.

Vandaag zijn we lopend naar het stadje geweest ( 4 km maar wel in een enorme hitte: meer dan 35 graden). In de stad wat rondgeslenterd. Overal zie en hoor je Aboriginals die vaak in groepjes bij elkaar zitten te niksen. Ik herken dit ook uit India bij de stammen waar ze vaak onder een boom zaten olv een stamoudste. Daar lijkt dit erg op. Ze spreken ook een eigen taal en op een vrij hoge toon. Het lijkt eigenlijk of ze voortdurend ruzie hebben te oordelen naar de toon waarop ze praten. Verder maken ze nauwelijks contact met anderen behalve af en toe: hallo en een hand opsteken. Dat is het dan.
Wel is merkbaar dat onze normen en waarden over hoe je doet en hoe je eruit ziet op hen niet van toepassing is. Misschien leven ze wat dat betreft wel veel relaxter dan wij in onze westerse cultuur. Hoe dan ook: een bijzonder volk.

Toen we nat en bezweet terugkwamen hebben we lekker even gezwommen. Warm eten hoeft niet meer want we hebben vanmiddag in zo'n mall chinees gegeten. Lekker en gemakkelijk.
​Morgen gaan we naar het oostelijk deel van MacDonnellrange. Dat is niet ver. Misschien wat wandelen, in ieder geval rondkijken. Jullie horen van ons.

1. Jannie:
    24 februari 2017
    Heftig hoor, jullie verhalen. Snap dat het even tijd is voor een rustdag.
    Zittend op jullie bank, in jullie huis even de laatste reisverhalen lezen, blijft leuk om mee te genieten.
    Na een flinke storm gister, schijnt nu hier weer even het zonnetje.
    We blijven jullie met plezier volgen.
    Lieve groetjes, ook van M en de meiden, Jannie
  2. Dorothé:
    24 februari 2017
    Wat een moooooie foto bij dit verhaal. En ik merk dat ik na jouw verhaal Gerda over de aboriginals gelijk ga vergelijken met de Maori in Nieuw-Zeeland. Dit soort taferelen die jij beschrijft heb ik daar niet gezien. Ben heel erg benieuwd of jullie dit beeld in de loop van jullie reis ook nog tegenkomen. En vooral ook wat jullie hebben gehoord van de echte Aussie's hierover.
    Enne... Vandaag schijnt het zonnetje hier weer heerlijk. Jaja... Nederland hè? Een land vol verrassingen. Net als jullie reis...
  3. Jelly van Pelt:
    24 februari 2017
    Vandaag weer jullie reisverhaal 'bij'gelezen,(we waren paar dagen in Zeeuws Vlaanderen o.a. Brugge) wat een heftig verhaal met het ongeluk van zulke jonge mensen. Kan me voorstellen dat het een behoorlijke impact op jullie heeft gehad. Zou fijn zijn als jullie nog met hen in contact kunnen komen om te horen hoe het nu met ze gaat. Verder zien (foto's) lezen we dat jullie volop genieten.
  4. Arie en Alie:
    26 februari 2017
    Lieve vrienden. Vandaag de laatste 2 weken van jullie reis
    " bijgelezen". Jullie beleven een boeiende reis. Fijn dat jullie ondanks de nare ervaring van het ongeluk wat je hebt gezien en waar je hebt geholpen toch zo genieten van alle moois in Australië. Hier alles oké . Wij hebben een heerlijke wintersportweek met de mannen gehad. Mooi winterweer in een prachtige omgeving. Verder gaat alles zo zijn gangetje. Veel reis plezier. Liefs Arie en Alie