25 feb

2 maart 2017 - Perth, Australië

Zaterdag 25 feb

Vandaag 6 weken onderweg! En al ontzettend veel gezien en beleefd. Op naar de volgende weken!

We zijn niet zo vroeg vertrokken. Eerst richting Ross River Resort. De weg er en toe is de Ross Highway  en het gebied is East Macdonnel Range . We hadden hier veel over gehoord betreffende hoe mooi deze rit zou zijn. Nou dat was het ook wel, maar………… misschien zijn we te verwend, we vonden het bijzonder, maar dat we nu direct op de kop zouden staan van verbazing: nee!  Aan het eind lag dus het Ross River Resort. Een heel oud onderkomen wat dienst deed als vakantie adres, camping, conferentieoord, en als start van vele wandelingen. Omdat het warm was en we rond 10 uur daar al waren, hebben we wat gerust, wat rondgekeken en wat gedronken. Daarna dus maar weer dezelfde weg terug. We besloten om via Alice Springs ( ander alternatief was er ook niet)  nu  de West Macdonnel Range te gaan rijden .  125 kilometer naar Hermanssburg. En Daar dan maar te kijken op de camping voor de nacht. Zo dus gedaan. Ook deze route zou prachtig zijn, dat was inderdaad ook zo, maar ook hier konden we niet van direct in katzwijm vallen. ( maar we hebben er wel van genoten!!!)

In Hermannsburg aangekomen moesten we even zoeken hoe het er met de camping voorstond. Die was er wel, maar veel bijzonders was het niet. Gelukkig was er wel een douche en WC . Verder waren ze volgens ons aan het renoveren. Hier dus de nacht doorgebracht. Door de warmte hadden we beiden niet veel zin om nog het dorpje in te gaan. ( het oogde de ook niet echt zo bijzonder)  Dus zitten lezen en rondgekken naar grote hagedissen en slangen die volgens de jongeman die op de camping woonde regelmatig te zien waren.

Jammer genoeg liet zich het ongedierte niet zien. Jammer! We wat vogels en wandelende takken gefotografeerd. De avond kenmerkte zich door wat “lawaai” uit het Aboriginaldorp. Maar goed, slapen lukte wel. We zijn de laatste avonden rond 9 uur al in bed. Dan is het nog warm, maar het begint dan wel af te koelen. Zo rond een uur of 3 zijn we dan wakker en trekken er nog een lakentje over of doen de luikjes iets dichter. Dan is het dus fris ( voor ons doen)  Overdag is het nu steeds boven de 35 graden! ( Dus de airconditioning aan bij het rijden) morgen dus weer terug naar Alice Springs en is het de bedoeling om richting Uluruh te gaan.

26 feb vertrokken uit Hermannsburg via Alice Springs stop gemaakt in Stuarts well.  Ook weer een Homestead met een camping. Rond èèn uur hier aangekomen. De camper neergezet en ons uit de zon op een stoel neergezet, nadat we eerst hier een stevige boterham  met gebakken ei en ham hadden besteld. ( en met een plak ham weten ze hier een echte plak ham te serveren!)

Tot onze vreugde hebben ze hier een echt zwembadje en dan weet je wel wat de Baarslagjes doen! : als twee zeehondjes ( zonder de beroemde  “oink, oink”geluiden) lekker spetteren in het koele vocht.

Tijdens onze “badsessie “  kwamen plotseling de Duitsers die we bij het ongeluk ontmoet hadden aanlopen. Ze waren op doorreis van Uluruh naar Alice Springs, wilden even hier naar toilet en zagen ons dus. Nog even bij en nagepraat. Ze gaven ons hun mailadres omdat wij hen melden dat we via de mail contact gezocht hadden met het mannelijke slachtoffer.

Ze waren enthousiast over Uluruh. Wij willen morgen dus die kant op.

Hopelijk slapen we vannacht goed, zodat we er morgen weer van kunnen  genieten.

Groetjes vanuit een heet Down-Under

San3/Gerda