27 jan collie

27 januari 2017 - Perth, Australië

27 januari

Vertrek uit serpentine falls en aankomst in Collie ( collie river valley tourist park)

We werden beiden wakker omdat het fris was in de camper. Dus weer een aantal raampjes gesloten.

Verder constateerden we beiden dat de stoelkussens van het zitje toch wel dun waren en we onze heupen en schouders voelden. Toen we dit aan elkaar melden, hebben we zitten brainstormen betreffende de actie die nodig was om dit probleem te verhelpen. Ik (san3) had drie opties: bij het postkantoor in het dorp van dat bubbeltjes plastic kopen. ( dat is te verkrijgen in meerdere diktes had hij gezien) een andere optie was om te kijken of er onderweg een winkel was waar schuimrubber te verkrijgen was, wat we als ondermatras zouden kunnen gebruiken. De laatste optie was  maar eens te kijken er een “topper” te vinden was.  Gerda was wat sceptisch over optie nummer 1, maar vond het niet zo raar.  Dus maar eens kijken of we die konden realiseren. Toen we gisteren aan het eind van middag nog een ommetje maakten, had ik een postoffice gezien. Dus na ons vertrek ( rond een uur of 9 eerst daar maar naar toe. De dames in de winkel begrepen wat het probleem was, maar dachten dat de bolletjes niet dik en ook niet sterk genoeg waren. Ze adviseerden ons eens te gaan kijken in Pinjara ( waar de winkels  “Target” en “Coles” waren. We kwamen er langs als we toch naar het zuiden gingen. Dus hun raad opgevolgd.

In Pinjara direct het winkelcentrum gevonden, wat ruim opgezet was en voldoende parkeerruimte had. Direct dus maar eens in een winkel gekeken. En wat zien we: juist een topper voor een mooi prijsje: Direct meenemen dus!

Verder nog  wat rondgekeken en wat proviand gekocht. Daarna weer “on the road” het was weer warm. Zo`n 33 graden. We konden wel rijden met de ramen open, dus geen AC gebruikt. cam

Ons doel was om te kijken of we campings konden vinden die gratis waren, dus waar je wel mocht staan, maar er amper voorzieningen waren. Net als indertijd in Canada. Dit is niet gelukt. Uiteindelijk belanden we in Collie. En zijn een camping opgedraaid, zo tegen 15.00 uur. Het was voldoende voor vandaag.

We kregen een plekje aan een grote betonplaat, met daarnaast een overkapping zodat de camper in

De schaduw stond en we dus allen konden genieten van een beetje verkoeling.  Onderweg hebben de eerste emoes gezien en de eerste kangoeroes. Ja ja!

Verder geniet ik met name van de vele vogels. ( soms ook van hun geluiden) Als ik mocht kiezen dan hoefden de roze kakkatoe`s geen geluid te maken. Ook de kraaien vallen in deze categorie. Wat altijd leuk is om te horen is het “lachende” geluid van de Kookaburra.(een soort ijsvogel) Echt zo typisch voor hier.

We zijn  dus bijna twee weken onderweg. Het bevalt ons prima en hebben veel plezier samen. Samen kijken we ook terug naar onze vorige reis hier naar toe en naar andere reizen naar USA en Canada. Om het maar eens plechtig te zeggen: We zijn beiden blij en dankbaar dat we dit allemaal mogen beleven!

Luitjes, dat was het voor vandaag. Ik begreep dat de dooi bij jullie aan het toeslaan is. H( opelijk gaat dat geleidelijk aan zodat het veilig blijft.

Voor nu dus heel veel groetjes aan iedereen thuis!

San3/Gerda

1. Piet en Ri@:
    27 januari 2017
    Leuk verhaal hoor.....ik weet nog een prachtige camping....gratis en prima voorzieningen.....?!? TROOSTWIJK 2.... het is daar práchtig.....
    Was de airco stuk in de camper?? Dat hoop ik toch niet bij zulke hitte'. Geniet vooral samen....lieve groet van Piet en Ri@
  2. Corry en Kees:
    27 januari 2017
    Nou is jullie vakantiereis pas echt begonnen, lekker rond touren en nieuwe dingen ontdekken. Wel een beetje om jaloers op te zijn, maar als ik dan lees hoe warm jullie het af en toe hebben, ga ik twijfelen, 42 graden trek ik niet meer denk ik. Maar jullie kunnen er dus wel tegen, genieten dus maar. We lezen jullie verslagen met interesse.
    Groeten van Corry en Kees
  3. Gertie:
    27 januari 2017
    Super om de verhalen te lezen! Je kunt een boek kopen wat vol staat met alleen maar gratis camping plekken in heel Australië. Misschien is dit een ideetje? Super dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    Groetjes Gertie
  4. Sandra:
    27 januari 2017
    wat heerlijk.... en ik herken ook gelukkig wel wat in jullie belevingen.... wat een heerlijk land he, genieten samen.
  5. Jannie:
    28 januari 2017
    Wat leuk jullie te volgen!!
    Heerlijk die temperaturen bij jullie, ik ben jaloers...
    Wij zitten dit weekend in jullie huis; ook heerlijk warm en erg gezellig met de meiden.
    Geniet van jullie reis.
    Liefs van ons vijf-en...
  6. R.korvemaker:
    28 januari 2017
    wow, de geluiden van de vogels, mooi he ! en de temperatuur, heel wat beter dan hier hoor. Genietze