26 jan serpentine falls, heet heet heet

27 januari 2017 - Perth, Australië

26 jan heet heet heet.

24 jan de laatste hele dag in Perth. Vandaag al wat zaken voorbereid voor ons vertrek morgen.  Zaken die op hangertjes hingen bij elkaar gepakt, de tafel met rommeltjes wat ge-ordend en gekeken wat we aan documenten nodig hebben voor morgen als we bij het verhuurbedrijf zijn. We hebben nog wat centjes gehaald. ( dit keer op mijn bankcard!)  Deze keer weer zonder problemen.  Ach en verder wat gelezen en verder wat gelummeld. We hebben Gillian, onze verhuurster gevraagd of zij kon regelen dat er morgen om 10 uur een taxi was. Dat zou ze doen.  Nou dan maar een glaasje wijn, zodat de doos leeg is en nog een film op tv gekeken ( cast away, met Tom Hanks)  om kwart voor twaalf naar bed hopelijk hebben we een goeie nachtrust.  De temperatuur begint te stijgen. Vandaag weer een dertiger en morgen zou het dan nog weer meer worden. Enfin we zien wel.

25 januari

Om 8 uur uit bed, de laatste spullen bij elkaar zoeken, een ontbijtje maken, wat opruimen en klaar zitten voor vertrek. De taxi was er om vijf voor 10, dus keurig op tijd. Inladen dan maar, afscheid nemen van onze verhuurster en haar man en dan maar op weg. Het was warm, warmer dan de laatste dagen. We troffen een oudere taxichauffeur. Hij kwam uit Macedonië, was een groot fan van mr. Trump en wilde ons wel graag even vertellen hoe de wereldpolitiek in elkaar zat. ( afijn, gewoon laten l.ll.n dus!

Feit was wel dat dat even over half elf bij het verhuurbedrijf Apollo waren. Prima op tijd dus. Het was erg druk en er waren maar twee dames die zich aan de balie bezighielden met de inkomende en uitgaande auto`s.  We moesten lang wachten. Gelukkig hadden we een leuke dame die helder en duidelijk was in haar verhaal. Ze kon op haar scherm zien dat we in 2009 tijdens onze reis Australië /Nieuw Zeeland ook meerder malen bij hen gehuurd hadden. Grappig dat dat dan als dossier blijft bestaan.  Na de uitleg van de auto ( we hebben een identieke auto als toen) zijn we, nadat de handtekeningen gezet waren, vertrokken. We wilden eerst wat inkopen doen, daarna eerst maar eens naar het zuiden. De dame van de verhuur had precies uitgelegd waar we moesten zijn, maar ja, er komt zo veel op je ( lees: Sandrie) af, dat dat allemaal niet direct paste in dat lange hoofd van hem. Goed wij weer terug naar de verhuur en Gerda nogmaals gevraagd. Dat werkte dus wel goed!

Het was even weer wennen achter het stuur. Je zit aan de andere kant, bent geneigd altijd richting aanwijzer met de ruitenwisser te verwisselen en je moet links schakelen.  Ach, dat eigenlijk wel vrij vlot weer als vanouds. We wilden naar het zuiden, maar ja, dat was toch net even wat lastiger te vinden dan we dachten. Uiteindelijk vonden we de goeie highway ( dankzij Gerda haar goeie navigatiecapaciteiten) en dan is het domweg tuffen.

We wilden eigenlijk niet zo ver rijden. Een camping vinden en het busje inrichten zoals we graag wilden stond op het programma. We vonden een camping in Serpentine falls ( het plaatsje Serpentine)  het was meer een vakantiepark, met hieraan toegevoegd een camping. Prima voor ons. Het was wel warm, het had een zwembad en er was rust. Dus oke!

Eerst dus maar de bus ingepakt. Dat ging zonder problemen, maar wel met vele zweetdruppels wegens de warmte.  Na afloop wel lekker buiten zitten tot na 2100 uur. Lekker op onze stoeltjes.

Gelukkig begon het wat te waaien, dat koelde wel af.  We zijn zo rond 22.00 uur gaan slapen. Alles open wat maar open kon en boven de lakens. Tja zweten deed je toch wel! We merkten wel dat de wind steeds meer toenam. Uiteindelijk hebben we wat raampjes gedeeltelijk moeten sluiten. Maar goed het bleef gelukkig wel ventileren. Ondanks de warmte hebben we toch goed geslapen. Om 8 uur werd het toch al te warm in het autootje en zijn we er maar uitgegaan. Als ik zeg warm, dan bedoel ik ook warm.

26 januari Australiaday!

Dat is een nationale feestdag hier.  (Nogmaals warm warm warm. Na het opstaan  kregen we wel door dat dit een extreem warme dag zou worden. Dat werd het ook  42 graden!!  ( geen leugen!)

We hebben dus vandaag meerder uren in he zwembad doorgebracht en aan de rand onder de tarp.

Verder gelezen en veel gedronken. Gelukkig doet onze koelkast het prima ( maar het vocht is niet aan te slepen. Veel drinken dus, heel veel water drinken.

Nu ( Het is half negen in avond, begint de temperatuur heerlijk te worden. We zitten lekker buiten en gaan eten. Morgen weer verder. We willen goedkoop kamperen in een national park. Enfin we zien wel.

Dat was het voor nu. Voor jullie allemaal groetjes vanuit een hot down-under

San3/Gerda

1. Rita Delevacq: