waikerie 3 april

4 april 2017 - Waikerie, Australië

Maandag 3 apr te Waikerie

We waren vroeg wakker vanmorgen, dus ook vroeg ontbeten en vertrokken. Het eerste reisdoel was het dorp Renmark zelf. Omdat gisteren een koffiebeker gesneuveld is, moest er dus een vervangend exemplaar komen. In Renmark dus even rondgekeken en ……………uiteindelijk voor een dollar twee prachtige koffiemokken op de kop getikt. Ze waren nog nieuw! Daarna doorgereden omdat er verder amper wat te zien of te beleven was.

Via Berri en Monash uiteindelijk in Barmera gekomen. We waanden ons in Zuid Frankrijk. De wijnranken liepen tot aan de weg. Als je het raampje opendeed kon je druiven plukken! Een prachtige rit. In Barmera aan het meer even een pauze gehouden om ons fruit op te eten. Je hebt hier namelijk weer Quarantine gebieden: Fruit fly  exclusion zone`s. Dat wil zeggen dat je geen fruit of groente van het ene gebied in het andere mag meenemen. Ze zijn bang voor ziektes of insecten die schadelijk kunnen zijn. Dus of je eet het op, of je gooit het in een speciale container die aan de weg staat bij de ingang van het gebied.

Wij hadden nog een halve meloen en die moest dus op!  En die was toch een partijtje lekker!!!!

Daarna door naar Waikerie. Een klein stadje, weer aan de rivier de Murray. We vonden een knusse camping.  Daarna eens wat de omgeving verkend ( niet zo veel bijzonders) en lekker in het zonnetje gelezen. Het was 25 graden en de weersberichten voor de komende dagen geven aan dat het naar de 30 graden gaat ( sorry !!!!, verschil moet er wezen)

Vanavond weer pasta gegeten, nu met zalm. En dat was toch een partijtje lekker!  ( idee van Gerda)

Morgen maar weer verder. We gaan nu wat richting Adelaide. Waarschijnlijk Blanchetown. ( zo`n 50 kilometer verderop) Daarna maar weer eens kijken wat het gaat worden. Voor nu verder geen nieuws. ( en dat is goed nieuws nietwaar?)

Groetjes vanuit een aangenaam Down Under en opnieuw bedankt voor de lieve reacties op ons blog. Dat maakt schrijven extra leuk! Tot de volgende keer (waarschijnlijk morgen).

San3/Gerda

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Piet en Jennie:
    4 april 2017
    Hallo Gerda en Sandrie.
    Erg fijn te horen dat het zo goed met jullie gaat . Gelukkig geen ziekte en ongelukjes dus volop genieten van zon,n prachtig land nietwaar.
    Je maakt van alles mee wat temperatuur betreft , warm ,heet , en dan weer extreem koud. Zonneschijn maar ook regen.
    Nu geniet de laatste week met volle teugen . Als je terug komt kun je hier genieten van de zon want de laatste weken hebben we er een heerlijk zonnetje bij alleen de nachten zijn nog fris.
    De wind zit nog in de " verkeerde" hoek zo wij dat dan zeggen noord ,noord/ oost.
    Nu de hartelijke groeten van ons beide uit K,veld toy toy .