verslag loxton 2 ( rustdag)

2 april 2017 - Renmark, Australië

1 april loxton, dag 2 rustdag

Na een moeizame nacht waarin we beiden last hadden van de kou, toch kunnen ontbijten in een prachtig en warm zonnetje. Heerlijk!

Daarna eens samen overlegd wat we zouden gaan doen betreffende de door ons beleefde kou. We besluiten het stadje in te gaan en eens te kijken bij de 2e handswinkeltjes. Zo gezegd, zo gedaan. Het eerst kwamen we bij het winkeltje van het Leger des Heils.  Daar hadden ze prima beddengoed. Maar we hadden ook een winkel gezien van het Rode Kruis. ( Wel bijzonder trouwens dat we bij het Leger des heils aanklopten omdat we “nooddruftig” waren).

We vonden wat we zochten bij het Rode Kruis en we hopen vannacht weer wat warmer te slapen.

Tja we hebben nog zo`n 10 nachten te gaan en we wilden hiervoor geen gloednieuwe zaken aanschaffen en die mee moeten nemen naar huis!

Verder deze dag nog wat boodschapjes gedaan en in de middag het museumdorp (het lijkt een beetje op Orvelte in Drenthe) bezocht. Wel leuk om te zien hoe men hier met z`n verleden omgaat. Jammer is het dat de manier van conserveren vaak toch amateuristisch oogt en veel domweg weg staat te roesten. Maar goed, dat is hun keus.

Thuis gekomen heerlijk liggen lezen. Het zonnetje van vanmorgen had namelijk niet doorgezet en het was redelijk bewolkt met een toch frisse wind. Aan het eind van de middag werd het wat warmer, maar het bleef waaien. Morgen maar eens weer zien.

Vanmorgen hebben we onze horloges op wintertijd gezet. ( een uur terug) Achteraf moest dat deze nacht, maar goed, wij leven al op nieuwe tijd.

Morgen willen we door naar Renmark. Vandaar in etappes terug naar Adelaide.

Ik heb al een paar keer een opmerking in de reacties gelezen betreffende mijn achillespees. Inderdaad houdt die zich prima, dus geen centje pijn. Gerda heeft af en toe pijn aan haar achillespees. Die is sinds vorig jaar februari wat  gevoelig voor langere belasting. Ze heeft daar ook fysiotherapie voor gehad. Koppie er bij houden voor haar dus!

Verder hebben we eigenlijk niks te melden vandaag. Tja, we beleven het weer als fris, maar dat doen de Aussies zelf hier ook. ( en dan te bedenken dat 20 graden hier ervaren wordt als “fris”) . In Nederland zou het ook 20 graden zijn vandaag en dan zeggen wij tegen elkaar: lekker weer he.

Tja, het is een bijzonder land hier.

Voor nu groetjes vanuit Down Under

San3/Gerda

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade