tanunda 28 mrt ( de vierde muis is geveld!)

28 maart 2017 - Gawler, Australië

Tanunda 28 mrt (hart van de Barossavallei)

Na een steenkoude nacht waarin ik halverwege nog een trui in bed aangetrokken heb, zo koud had ik het, konden we toch weer in een zonnetje wakker worden.  Foei, wat een contrast met de nacht ervoor! Tja, dat is dan ook weer Australië.  Even nog een bijzonderheid melden: We hebben gisteravond weer een muis gevangen!  Om half tien, toen we al in bed lagen, hoorden we een van de muizenvallen weer dichtslaan en dan weet je het wel. Ik heb direct het diertje in de container gedumpt. Weer eentje minder in onze camper. Mag dit dan de laatste zijn?????

Goed, we zijn vanmorgen om half tien vertrokken. Eerst naar Lyndoch, een klein stadje, al midden in de wijngaarden. Daar getankt en gewandeld. Het was wat bewolkt, maar toch ook nog wat foto`s kunnen maken. Daarna door naar Tanunda. Onderweg kwamen we het visitorscentre tegen van de Jacobs Creek wijn. Daar dus gestopt en ons wat verdiept in de diverse druiven, de bereiding en hoe de kurken gefabriceerd werden. Interessant hoor!  We hebben geen wijn gekocht, domweg omdat die ons te duur was! (en onze “bag in box” nog niet leeg was.). Bag in box is de wijn in de dozen die je ook in Nederland kunt kopen. Deze zit dan in een aluminium zak. ( juist, die zakken die de muizen kunnen doorknagen).

Omdat we daar gratis Wifi hadden, hebben we het verhaal van gisteren even geupload en de post gecheckt.

Daarna dus door naar Tanunda. Waar we voor onze begrippen een dure camping hebben. Tja dit gebied is erg toeristisch, dus hoort het erbij.  Vanmiddag dus de stad in geweest . Cappuccino en muffins gegeten. Lekker hoor!  Daarna nog wat rond gewandeld en lekker bij de camper wezen kaarten. ( met een glaasje wijn).

Het werd toch lekker zonnig vandaag, dus lekker veel buiten! Morgen weer verder. Straks nog maar eens op de kaart kijken wat het volgende reisdoel zou kunnen zijn.  We beginnen voorzichtig af te tellen. We hebben nog 15 dagen, dus er komt een eind aan ons gereis en getrek. Het eind komt in zicht.

We krijgen inmiddels ook foto`s uit Nederland opgestuurd. Dat ziet er dus goed uit ( ook onze tuin!)

Een en ander maakt dat het bloed wel weer begint te kriebelen hoor!  We horen dat de temperatuur op dit moment goed is. Dus dat onze beloofde warme lucht bij jullie aankomt. Dat is dus fijn te lezen. Luitjes, dit was het voor nu: veel relaxte groetjes van uit Down Under.

San3/Gerda

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Map:
    28 maart 2017
    Ik had wel even op de kaart gekeken waar jullie waren...paniek in Queensland 30.000 mensen geëvacueerd en leger in paraatheid gebracht er komt een erg harde wind..orkaan Debbie komt er aan en is al bezig met van alles..http://nos.nl/artikel/2165331-australie-roept-30-000-mensen-op-te-vluchten-voor-debbie.html. jullie zitten aan de goede kant...