27 mrt te williamstown

28 maart 2017 - Gawler, Australië

27 mrt Te Williamstown

Trots en vol blijdschap kan ik een ieder melden dat we weer een muis gevangen hebben. Weer netjes in het klemmetje, hij zal niks gevoeld hebben.

We hebben een hete nacht achter de rug ( wat temperatuur betreft)  Tsjonge, dit was zweten en niet zo goed slapen dus. Tegen de morgen koelde het wat af en zijn we beiden wat in slaap gesukkeld. Maar goed, dat is dus Australië.

Na het ontbijt vertrokken  naar Williamstown. Onderweg nog even gestopt bij de “whisperingwall”.

Dit is een stuwdam en als je aan het ene eind van de dam gaat staan kun je degene die aan het andere eind staat horen fluisteren. Wel bijzonder. Daarna dus door naar Williamstown. Een heel klein campinkje, maar met prima en eerste klas voorzieningen.

We zitten dus in de Barossavallei. Beiden constateerden we dat dit landschap hier “onaustralisch “ aan doet. Dwz dit verwachten wij niet ( na zoveel weken rondgetrokken te hebben) het doet een beetje Limburgs/ Duits aan:  een bebost heuvelachtig landschap met velden vol wijnranken. Wel heel mooi ( vooral na veel weken met heel veel verre horizonnen).

Vandaag eigenlijk niks gedaan. Naar het dorp gelopen. Omdat hier een oven in de campkeuken was, leek het ons wel eens lekker om een ovenschotel te maken. Dit idee hebben we moeten laten varen omdat er domweg geen winkel was die dit soort zaken verkocht. Dus werd het spaghetti. Tja , er lag nog wat spul op voorraad en om nu alles te bewaren voor met ons meereizende muizen, dat is dus ook niet bedoeling. Morgen maar eens verder kijken in de Barossavallei.

Voor de zekerheid heb ik alle twee vallen weer voorzien van verse kaas. Maar ik hoop eigenlijk dat we de diertjes kunnen sparen. ( maar daar kunnen ze zelf veel aan doen).

We hadden vandaag veel wind en een paar keer wat regen, maar de temperatuur is goed. ( die regen stelde niet veel voor, maar ja het is wel nat!)

Luitjes, we melden ons weer als er weer een Wifi beschikbaar is.

Voor nu groetjes vanuit een bekend Australisch wijngebied.

San3/Gerda