te mannum 29 mrt

29 maart 2017 - Mannum, Australië

29 maart te Mannum.

Na weer een zeer koele nacht ( zeg maar koud) zijn we vertrokken uit Tanunda. En via Nurioota naar Angaston gereden. In beide plaatsen zijn we even rond wezen neuzen. Heel veel Duitse invloeden. Van vakwerkachtige huizen tot aan slagers met een Duitse naam die “metworst en Schnitzels” verkopen. Daarna dus door. Via Eden Valley en Mount Pleasant naar Mannum. Fascinerend was hoe het landschap zich ineens verwisselde: van druivenwijngaarden, naar paarden en koeien weilanden, naar grotere lege grasvlaktes. Ook het glooiende veranderde. Mannum ligt aan de rivier de Murray. Dus een rivierenlandschap. We zitten op dit moment op een camping aan de rivier. Het  is net of we aan de Loire in Frankrijk zitten. Wel bijzonder trouwens. Alleen de vegetatie is anders.

Het was vandaag redelijk bewolkt, maar aan het eind van middag kregen we een paar korte hevige regenbuien te verwerken: en dan gaat het hard! Maar wij konden droog en profiterend van genoeg ruimte koken in de kampkeuken: pannekoeken. Lekker hoor.

De weersberichten zijn wat temperatuur betreft nog niet zo geweldig, dus we gaan het maar weer avonturen.

Wat ons beiden betreft: Het gaat goed. We hebben voor vannacht een experiment: ik heb mijn luchtbedje omgeruild. Gerda gaat vanavond hierop slapen. Ik heb Gerda`s ondermatras erbij.

Maar eens zien hoe dit voor beiden uitpakt. Feit is dat het luchtbed toch langzaam leegloopt. Er moet regelmatig bij geblazen worden. Maar eens zien of de hoeveelheid lucht die erbij moet bij Gerda evenveel is als bij mij ( ahum).

Luitjes, dat was het voor vandaag. (het is nu 20.10 uur)

Groetjes en geniet van het mooie lenteweer!

San3/Gerda

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Andre en Josien:
    29 maart 2017
    Wat een geweldige foto's! Om jaloers op te worden. Geniet er nog even van.... Groet André en Josien
  2. Roel en Eef:
    29 maart 2017
    Ha allebei!
    Hopelijk hebben jullie een goede nacht achter de rug op het omgewisselde luchtbed/matras, en zonder muizen..!
    Jammer van het weer bij jullie, hier gaan we morgen richting de 20 graden. We proberen t vast te houden tot jullie terug zijn.
    Geniet er nog even flink van de komende weken.
    Liefs!
  3. Dorothé:
    30 maart 2017
    Oeoehhh wat had ik deze dag graag met jullie mee willen reizen. Jullie beschrijven het zo mooi dat ik sta (nu ja.. zit eigenlijk) te popelen om dat prachtige landschap ook te kunnen bekijken. Afijn via de foto's hoop ik tezijnertijd nog wat mee te kunnen genieten.
    Een camping aan de rivier vind ik vaak bijzonder. Ik ben geen 'watermens' maar zo'n riviertje in een landschap heeft vind ik ook altijd iets rustgevends. Vind ik...
    Ik ga nu naar bed. Jullie hebben er nu al weer een halve dag opzitten bijna. Geniet van jullie dagelijkse kopje cappuccino vandaag. Hebben ze daar ook lekkere gebakjes? ;)