30 mrt te Murray Bridge

30 maart 2017 - Gawler, Australië

30 mrt te Murray Bridge

Vanmorgen ondanks dat het wat minder weer is, toch buiten ontbeten, maar wel met de regen op de lip. Daarna in de campkitchen nog wat mail weggewerkt en om 10.00 vertrokken. Het plan was naar Murray Bridge: een uurtje verderop.  Dat lukte dus prima. Onderweg nog wel wat regen gehad ( de ruitenwissers hebben weer eens aangestaan) maar geen lastige toestanden.

In Murray Bridge de camper bij het oude treinstation neergezet en daarna de binnenstad in gegaan. Het was voor Aussie begrippen echt een stad. Met diverse grote landelijke supermarkten en zelfs een Mall (overdekt groot winkelcentrum).

We hadden eigenlijk niet zo veel nodig, dus het bleef bij slenteren en windowshopping. Wel nog even gekeken naar een extra dekentje, maar Gerda durfde het aan , na een koude nacht waarin we geruild hadden en zij op het luchtbed en ik op de matrasjes ben gaan liggen, zonder iets extra`s als bovendek ,dus we gaan het er op wagen.  Daarna door naar een camping. We hebben er eentje die niet op loopafstand van de stad ligt, dus we lezen, puzzelen en kaarten wat extra vandaag.

Het is vandaag een koele dag. Zelfs de Aussies concluderen dat. Truien en vesten en ik zag vandaag zelfs windjacks. ( terwijl de temperatuur wel boven de 20 graden is) Maar het is toch wel kil te noemen. Juist omdat we zo anders gewend waren.

In het winkelcentrum was op beeldschermen te volgen hoe “ cycloon Debbie” huisgehouden had hier aan de oostkust (NO Australie). Er wordt met man en macht gewerkt om de mensen te helpen. Nu verwachten ze nog heeeel veel regen. ( de hoeveelheid die anders in een maand valt, zal nu binnen een uur of 3 vallen. Dus overstromingen en vloedgolven in de rivieren ( met de schade die daar weer bij hoort).

We zijn blij dat we niet aan die kant zitten. 7 jaar terug hebben we precies daar gereden. ( de Whitsundays, Bowen Airlie Beach etc.  Tja, we hopen dat het gauw afgelopen is daar, zodat mensen die het overleefd hebben, de draad weer kunnen oppakken.

Wij willen morgen nog een klein stukje verder naar het westen: Strathalbyn om daarna met een bocht via het zuiden naar Adelaide te kunnen. We zien wel hoe het verder loopt.

We hebben eigenlijk niets spectaculairs te melden. Het hier mogen zijn en reizen is eigenlijk al spectaculair genoeg.

We beginnen voorzichtig ook al wat te kijken naar onze voedselvoorraden. We maken op wat er ligt en zijn een beetje voorzichtig met de inkopen. Tja, voorzichtig voorbereiden op het einde dus.

Maar, zo ver is het nog  niet, we gaan eerst weer verder. Zoals het zich laat aanzien is het komende weekend weer een stukje warmer en daar hebben we eigenlijk wel weer zin aan.

Voor nu dus groetjes vanuit een koel Down Under en nogmaals bedankt voor alle lieve en leuke reacties die we weer hebben mogen ontvangen.

San3/Gerda

Van reisblog naar fotoboek