avond in coober pedy

21 februari 2017 - Coober Pedy, Australië

21 feb avond in Coober Pedy.

Hallo luitjes, het is half 7 nog even voor het eten de laatste info doorsturen en kijken of er nog foto`s aan jullie door te geven zijn. Vandaag schrijf ik een stukje. Meestal redigeer ik of voeg nog iets toe en nu doe ik het alleen.
We zitten nu echt in de Outback op weg naar Alice Springs: veel rood zand, veel vliegen en heel warm. Maar ja dat wilden we immers. Het is een heel bijzondere wereld waarin we ons nu bevinden. Vanmorgen onderweg hebben we een hele emoefamilie gezien en gefotografeerd. Heel prachtig. Vanmiddag zijn we het dorpje door gelopen en hebben het opaalmuseum bezocht en een film gezien over hoe het gezocht wordt. Heel bijzonder. Als we wilden konden we tegen betaling ook een keer in dirt grabbelen en kijken of we een stukje opaal zouden kunnen grabbelen. Net een grabbelton  dus. Maar daar hebben we van af gezien. Daarna naar een opvangplek voor kangoeroes geweest.
Nu gaan we zo meteen eten en deze keer hebben we een camping met een zwembad (meer een rond bad waarin we vanmiddag samen in rondgedobberd hebben) en een goede keuken met alles erop en eraan dus eten we vanavond een kant en klaar maaltijd uit de magnetron. Gisteren hebben we een noodlesoepje gegeten. Ook prima voor af en toe hoor.
Soms liggen we na de koffie meteen al op 1 oor, dus gisteren was dat ook zo en zijn we om iets over 9 naar bed gegaan. Maar ja daar staat tegenover dat we ook vroeg opstaan en om half 9 reden we al weer. We ontbijten altijd lekker buiten in het zonnetje (tenminste meestal).
Gelukkig hadden we ook weer Wifi en kregen we de  verhalen aan jullie weer weg. Soms lukt dat een paar dagen niet. Dus dan horen jullie niets van ons al schrijven we wel bijna elke dag. Voor nu laat ik het hierbij. Kijken of Sandrie nog wat toe te voegen heeft en anders gaat dit als nog weg vanavond.
Lieve groetjes van ons beiden en blijf vooral reageren: voor ons heel leuk!

Vanaf een warm Down-Under

San3/Gerda

1. Ilse:
    21 februari 2017
    Mooi om jullie verhalen op deze manier te kunnen volgen. Australië lijkt een prachtig land. Volgens mij genieten jullie volop, fijn! Ik wens jullie nog veel mooie en ontspannende weken.
  2. Roel van Tienen:
    Howdy san3 and Gerrit!

Ziet er allemaal heel vervelend uit! Blijf ervan genieten en keep us posted! Leuk om jullie belevenissen mee te maken.

Groetjes Roel (en Eveline en kids natuurlijk)
  3. Jolanda meijer:
    21 februari 2017
    Wat heerlijk en zo mooi als jullie het beschrijven.