in Albany 6 feb

6 februari 2017 - Albany, Australië

6 feb van Denmark naar Albany

Vanmorgen om een uurtje of 9 weer vertrokken. Nog een stukje naar het oosten: Albany.

Met een uur waren we er ( een kleine 60 km) dus een kippe-eindje. Eerst maar eens naar het Visitors Centre. Altijd een prima plek om je eerst te oriënteren. Er was een camping op loopafstand van de stad, dus die moest het maar worden. Na ons geïnstalleerd te hebben, hebben we eerst de was gedaan. Gewoon in een machine op de camping. Met name het beddengoed was er toch wel aan toe. Verder de boel eens lekker opgeklopt, zodat we een beetje stof-en zandvrij zijn ( voor zolang dat dan weer duurt). Daarna zijn de loopschoenen maar weer aangetrokken en zijn we het stadje gaan verkennen. Ook hier geen hoogbouw. We vonden het een beetje op Fremantle lijken. Lekker wat winkeltjes gekeken, een kerkje bezocht, wat rond geneusd, een cappuccino gedronken. Niks bijzonders dus. ( en zo moet het ook!!) ( soms)

Om een uur of vier weer op de camping, lekker wat gelezen. Het weer laat eigenlijk wel nog wat te wensen over. Het waait veel en het is soms nogal eens bewolkt. Na vier uur dus echt nog even zoeken naar het zonnetje en anders de fleecetrui aan. Deze camping is echt een “grijze” camping. Veel ouderen die hier gedurende enige tijd hun dagen doorbrengen. Vanmiddag liep er een dik mannetje langs mijn stoel die zijn poes uitliet aan een riempje. ( echt waar, ik had nog nooit een kat zo op een hond zien lijken) Vlak daarna kwam er een dame in een scootmobiel die haar hond uitliet. ( het zou me daarna niet verbaasd hebben als er een nonnenschool langs zou komen die hun pinguïns aan het verstekken waren)  Maar goed, het is erg rustig dus, en daar genieten we ook van. Het is tot nog toe wel bijzonder om te zien dat `s avonds om half tien iedereen al op één oor ligt. Wij leggen op dat moment nog een kaartje, met een glaasje rode wijn. Maar de eerlijkheid gebiedt mij om te melden dat ook wij om 22.15 zo`n beetje onder de wol gaan.

Nou dat was het zo`n beetje voor nu. Morgen gaan we weer verder naar het oosten. Richting Esperance dus. Daarna willen we naar het noorden. Een stukje Outback meemaken.  We zullen jullie op de hoogte houden.

Groetjes van ons vanuit een wat winderig Down-Under.

San3/Gerda

1. R.korvemaker:
    6 februari 2017
    real pensionata's dus ! wat heerlijk
  2. Piet en Ri@:
    6 februari 2017
    Wij volgen jullie op de voet........Geniet er maar van, en het weer.....hier krijgen we weer min 7.....
    Lieve groeten...
  3. Sandrie:
    6 februari 2017
    Leuk om te volgen. Volop genieten samen. Groetjes uit Heemse.
  4. Piet en Jennie:
    6 februari 2017
    Erg leuk dat jullie zo genieten een prachtig land .Is het klimaat daar ook aan het veranderen daar het anders erg warm kan zijn omdat het nu hoog zomer is bij jullie. Krijgen we de ijstijd terug? Ha ha.
    Ja de mensen in Australie liggen vroeg in bed maaaaar s'morgens ook erg vroeg eruit. Morgenstond heeft goud In de mond. S' morgens is het nog een heerlijke temperatuur om iets te doen b.v sporten etc.
    Het ga julie goed .
  5. Jannie Supèr:
    7 februari 2017
    Dag werelveroveraars.
    Elke dag lees ik jullie prachtige warme , stormachtige verhalen. Wat gaat de tijd snel. Door de foto,s heb ik het idee mee te reizen. Lieve groet Jannie.
  6. KJ:
    7 februari 2017
    Heerlijk genieten met z'n tweetjes!
  7. Greetje:
    9 februari 2017
    Moest nog een paar "afleveringen" lezen, lig nl. Met griep en een longontsteking in bed. Gelukkig voel ik me nu weer wat opknappen dus even een reisje downunder gemaakt. Wat fijn dat dit vanaf je eigen luie stoel kan....
    Geniet van jullie reis en voel de vakantiekriebels ook weer opkomen ook al duurt het nog een poosje. Groetjes van ons hier allemaal!
  8. Nely:
    10 februari 2017
    Lieve mensen

Wat leuk om jullie belevenissen zo te volgen. Ik geniet ervan.
    Een voorspoedige voortzetting van jullie reis.

Groetjes
    [email protected]
  9. Jadranka:
    11 februari 2017
    Hee San3 en Gerda, Leuk om al jullie belevenissen te volgen hoor. Hier ligt er weer sneeuw en is het erg koud. Groetjes
  10. Henriët Visser:
    13 februari 2017
    Ondanks het weer... Heerlijk genieten!! Prachtige nieuwe foto's! (Lijkt idd net een kudde olifanten; prachtig!)
    Lieve groetjes, Henriët
  11. Gerrit en Annie:
    13 februari 2017
    Hoi beide,
    Wat een mooie foto,s! Het is toch een wonder dat je op deze manier contact met elkaar kunt maken. We wensen jullie nog veel plezier de komende dagen in dat immense land.
    Groet uit winters Diever