gisteren 13 feb ( nudrroo)

14 februari 2017 - Ceduna, Australië

13 feb  van Mundrabilla naar  Nundroo

Na een nacht slecht geslapen te hebben zijn we toch nog niet zo vroeg in de morgen opgestaan ( de slaap kwam laat!)  en vertrokken.  Tja en je hebt maar één weg : juist we gaan naar het oosten. Eerst langs Eucla. Daar wordt gecontroleerd. Je mag namelijk geen fruit, groente, bloemen of planten over de grens brengen. ( Eucla is een grensplaats tussen West Australie en Zuid Australie.  Wij dus onderweg nog even gestopt om de laatste druiven en pruimen op te eten.  Juist voordat we Eucla binnenkwamen, kwam ons een politie auto tegen met alle lampje in de “aan “ stand. Nadat hij ons voorbij gegaan was, stopte hij en keerde op de weg en kwam achter ons aan. Tja en wat doe je dan?  Wachten totdat het woord “stop”  in de achteruitrijspiegel verschijnt? of wachten tot je ingehaald wordt en je gedwongen word om aan de kant te gaan staan?. Ik heb direct maar eieren voor mijn geld gekozen en ben direct naar links gegaan en heb daarna een stop gemaakt. De agent stapte uit en kwam naar mij toe. Hij begon eerst mij een reprimande te geven dat ik niet genoeg naar links stond. Ik stond nog een beetje op de rijbaan. ( hij accepteerde mijn “sorry”)  daarna moest hij mijn rijbewijs hebben en mijn internationale rijbewijs. Zijn vrouwelijke collega controleerde die. Dit was in orde! Zoals ik al verwachtte was er niks aan de hand en konden we onze weg vervolgen. Have a good day!!

Wij dus verder naar Eucla, daar getankt en wat inkopen gedaan. En onze weg vervolgd. De weg voerde langs de kust. ( met uitzicht op zee dus!)

Wel prachtig hoor! Onderweg enkele stops gemaakt voor foto`s . Daarna dus weer verder. Het landschap wisselde daarna  nogal, soms kilometers open en vlak terrein, soms weer een park- landschap en daarna weer bossen. Echt magnifiek.

In Nullabor even de beentjes gestrekt en een koffie gedronken. Ook dit was een echt “roadhouse”  dus slaapgelegenheid, bar, benzine,  douches en een kampeerterrein.. Een soort chauffeurscafé dus!

Wij zijn nog zo`n 100 kilometer doorgereden. En kozen onze nachtplek in Nundroo.  Ook een roadhouse met camping. Niks mis mee. Wat ik nog wel even wilden noemen is het feit dat het water uit de kraan hier zout is. Dus ook niet geschikt om koffie te maken. Verder moesten we onze klok een uur en drie kwartier doordraaien.   Het is nu hier vijf over acht in de avond, terwijl het bij jullie half elf in de morgen is. Het blijft een gek idee!

Morgen dus weer op pad. We hebben het idee om langs de kust te blijven rijden, dit op advies van het stel van gisteren.

Zo, ik ga nog even de fotocamera leeg halen, en dan nog een kaartje leggen. Het is goed toeven hier!

P.s. de dag begon wat bewolkt, maar het is nu weer heerlijk, met een koel zeebriesje.

Wel jammer van de vele vliegen die hier schijnbaar ook wonen.

Groetjes

San3/Gerda