ceduna avond

14 februari 2017 - Ceduna, Australië

14 feb Ceduna

Zo, even in alle rust. Het is nu half 10. De camping is al in diepe rust. Nu dus ook tijd om jullie nog een berichtje te sturen, zoals ik vanmorgen al beloofd had.

We zijn dus weer in de bewoonde wereld. Na een weekje van reizen in de bush ( dus ook een wereld met beperkt internet).

Vanmorgen rond 12 uur aangekomen. Een Camping op 100 meter van zee en eigenlijk midden in het kleine stadje. Wat wil je nog meer!  De temperatuur is heerlijk, zo`n 32 graden met een heerlijk afkoelend windje van zee. We hebben dus besloten om 2 nachten hier te blijven.

Tijdens onze rit vanmorgen hebben we een controlepost gehad. We mogen geen fruit, groente bloemen en planten meenemen van West Australië naar Zuid-Australië  ( dit ivm fruitvliegen).

Onderweg dus nog even wat salade opgegeten en een boterham  met sla en komkommer. Tja, weten wij wat wel of niet mag?  We hebben het onderweg nog even nagevraagd bij een benzinestation en kregen van hen nuttige tips. Daarna dus door naar hier. Tot onze grote vreugde was er dus ook internet op de camping. Dus daarom eerst vanmorgen de zaken opgeload. Dat geeft ons rust en voor de mensen thuis wat geruststelling.  We maken het dus goed!

We constateren wel dat deze trip heel anders is dan de vorige. Veel andere zaken die te zien zijn en veel andere types van overnachtingsadressen. Ook nu weer boeiend en interessant. Veel bijzondere dieren hebben we eigenlijk nog niet gezien. Ook amper van die springbeesten. Maar daar had ik al rijdende ook niet zo veel behoefte aan.

Morgen willen we een tocht lang het strand maken. Dus de wandelschoenen aan! Verder maar eens kijken hoe het gaat lopen.

Het plan is om de langs de kust naar het zuiden af te dalen en dan weer noord te gaan. ( richting Port Augusta)  Daarna willen we kijken hoe we in Alice Springs (de Outback) komen en hoe veel tijd dat gaat nemen. Dat is namelijk wel echt diep de Outback in!  Op de terugweg zouden we dan nog via Hawker en het Flinders Range natuurpark naar Adelaide kunnen. Maar goed, we zien wel hoe het gaat lopen. Voor eerst zitten we hier goed, ( een klein paradijsje zo).  Vanmiddag zagen we in zee onze eerste zeeleeuw. Die moeten hier veel zitten. Maar eens zien of het nog een keertje mag gebeuren.

We zaten vanavond nog lang buiten ( nog wat kletsen met een Oostenrijks stel) maar we zijn naar binnen gegaan. Ik ( San3) werd lek geprikt door de muggen. ( terwijl normaal Gerda altijd het meest begeerde slachtoffer is).

Morgen dus “ uitslapen” en hopelijk in het zonnetje ontbijten ( net als vanmorgen).

Luitjes, dank je wel voor de lieve en leuke reacties op de blog, die we vanmorgen al gelezen hebben.

We zien dat het weer erg fris is in Nederland. Ons advies: Warm aankleden, een borreltje mag, en geduldig wachten op de lente! Wij beloven wat warmte mee te brengen in april.

Groetjes van ons beiden vanuit een ( sorry) aangenaam Down-Under

San3/Gerda

1. Lammie:
    14 februari 2017
    Klinkt allemaal super, jongelui!! Veel plezier nog!!
  2. Geke:
    Hallo Luitjes!
    Fijn om weer wat te horen, had ik toch bijna alles ingeschaked om jullie te gaan zoeken....
    Maar gelukkig kunnen we jullie nu eerst even weer volgen.
    En volop genieten van jullie mooie verhalen, wel erg vervelend van die vliegen.
    Laten we afspreken dat als het zover is jullie het mooie weer meenemen en de vliegen daar laten.
    DEAL?
    lieve groet uut n'Harnbarg en een dikke knuffel voor jullie beiden.
  3. Corry en Kees:
    14 februari 2017
    Nou dat was een heleboel informatie in een keer. Fijn dat het jullie zo goed gaat. Blijven genieten, ook bij wat minder weer, dat is de kunst! Hier knapt het weer nu wat op. Morgen ruim 10 graden, dat is nog wel geen 32, maar het gaat onbedwingbaar richting lente. Heerlijk!
    De foto's geven een leuke eerste indruk maar we zijn benieuwd naar de definitieve voorstelling als jullie weer thuis zijn. Maar eerst nog maar een tijdje lekker genieten!
    Corry en Kees
  4. Piet en Ri@:
    14 februari 2017
    Heerlijk hoor.....zo rond te zwerven en niets te hóeven....
    Nog heel veel plezier.....lieve groet....
  5. Rita Delevacq:
    14 februari 2017
    Weer genoten van jullie verhaal en San succes met de vliegen ha ha
  6. Gerrit en Annie:
    Hoi Sandrie,
    Wat betreft de muggebeten: niet aankomen, dan ben je er het snelst weer vanaf!
    Groet, Gerrit en Annie
  7. Dorothé:
    14 februari 2017
    Gelukkig.. Ineens vijf mailtjes vandaag van jullie. :) :)
    Ik was al even bang dat ik per ongeluk uitgeschreven was. Vanavond dus weer heerlijk op de bank met een kop thee met een lekker biskwietje (ja ja aan de lijn weer nu) jullie verhalen weer gelezen.
    Ik heb smakelijk gelachen om de karkassen van de dieren die geen verkeersdiploma hadden gehaald. Je moet er maar opkomen. Geweldig. Ik kijk uit naar jullie volgende verslag. En natuurljk naar de foto's! Liefs van mij xx