15 feb ceduna rustdag

15 februari 2017 - Ceduna, Australië

Woensdag 15 feb  Nog een dag in Ceduna.

Vandaag dus een rustdag. Beiden hebben we redelijk goed geslapen. Wel hoorden we nog wel de bijzondere klanken van wat Aboriginals. We zien dat ze heel veel in groepjes in de schaduw buiten zitten. We zien ze dan veelal alcohol nuttigen. Wat dan natuurlijk s`avonds zijn weerslag heeft.

We hebben heerlijk samen in de zon ontbeten. Lekker dus!  Daarna de wandelschoenen aan en bijna twee uurtjes langs het strand gebanjerd (een soort trail zoals ze dat hier noemen). Omdat het laag water was, was er veel activiteit van vis te zien. Verder hebben weer een pelikaan gezien. Ach, niet zoveel echt bijzonders dus, maar voor ons wel!

Even  na de middag weer thuis gekomen ( het was inmiddels 33 graden geworden) maar direct even wat boodschapjes gedaan en daarna heerlijk in de schaduw zitten lezen.

Op dit moment is het bijna kwart over zes. De Aussies verzamelen zich na 17.00 uur in de kampkeuken. Voorzien van elk twee blikjes koud bier of een flesje witte wijn. Het is dan veranderd in een soort “proathuus”  ach, een sociaal moment voor hen. Een bijzonder gebeuren als je dat van een afstand gadeslaat. Wij hebben ons wijntje naast de camper. Het wordt wat bewolkt, dus maar eens kijken of het weer stand houdt. Vanmorgen eerst was het helemaal windstil , maar vanmiddag kwam er een redelijke bries opzetten. Misschien straks wat eerder naar binnen. We hebben gisteravond nog even buiten wat gedronken met de buurtjes ( stel uit Oostenrijk) maar ik ( San3) werd opgevroten door de muggen. (terwijl meestal Gerda het slachtoffer is!)

Goed, we gaan zo nog even wat pannenkoeken bakken in de campingkeuken en dan een koffie en een kaartje leggen. ( met de deur dicht!)  Misschien nog een glaasje wijn en dan pitten.

Morgen weer verder. Hopelijk hebben we morgen weer een goeie plek voor de nacht.

Dat was het voor nu. Geen bijzonderheden dus.

Voor jullie allemaal een goede werkdag toegewenst.

Groetjes vanuit een aangenaam Down-Under.

San3/Gerda

1. Roel en Eef:
    Lieve allebei,

Fijn om weer te kunnen lezen wat jullie allemaal hebben meegemaakt ! Heel leuk ok zo mee te reizen en wat maken jullie bijzondere dingen mee!
    Hier alles goed, we vertrekken zaterdag naar Duitsland voor een weekje wintersport, heel fijn vooruitzicht!
    Geniet van alle t moois en bedankt dat jullie ons zo op de hoogte houden!
    Dikke knuffel!
  2. Dini:
    15 februari 2017
    Leuk om jullie zo te volgen.
    Groetjes Dini Volkering
  3. Greetje:
    15 februari 2017
    Pannenkoeken eten? Ouwe Hollanders!
    Jullie moeten aan de kangoeroe-biefstuk!
    Wat eten de Aussies eigenlijk? Hebben jullie een lekker recept voor ons?
  4. Rita Delevacq:
    17 februari 2017
    Pannenkoeken,? hebben jullie ook bruine bonen mee ?