adelaide 9 apr : koud!

9 april 2017 - Adelaide, Australië

Adelaide 9 apr.

Vannacht spookte het af en toe stevig. Heftige wind met zware buien trokken over ons campertje. De boel stond weer te schudden in de windvlagen. Gerda was dit keer niet bang dat we om zouden waaien, maar had toch slecht geslapen.

Het was vanmorgen erg fris bij het opstaan. Truien aan dus!  Er stond af en toe een heftig zonnetje, maar de lucht was vol met donkergrijze wolkendekens die niet zo veel goeds voorspelden. Toch zijn we in een zonnetje vertrokken. Gerda bedankt,voordatg we weggingen nog eens extra een mevrouw die met een club caravaneigenaars een campingweekend hadden geregeld en gezamenlijk voor het eten zorgden, omdat zij ons ook nog eens een toetje kwam brengen. Dit hadden we al eens eerder meegemaakt. Heel lief en toen Gerda haar vanmorgen opnieuw bedankte omhelsde ze Gerda ook nog eens en wenste ons een safe trip home. Zo lief!

We zijn niet via de Highway gegaan, maar hebben een alternatieve route gevolgd door de Adelaide Hills. Prachtig: wijnranken, boomgaarden en boerderijtjes wisselden elkaar af. Uiteindelijk kregen we zicht vanaf de heuvels op de stad. Een grote bebouwde vlakte ontvouwde zich beneden ons. Een mooi gezicht. Gerda leidde mij al kaartlezend/navigerend door de stad. Eerst maar eens kijken in Adelaide Shores. Een vakantie resort met alles er op en er aan.

We waren van mening dat we daar 7 jaar geleden ook geweest waren. Maar wat wij aantroffen klopte niet met onze herinneringsbeelden. We hebben eerst maar eens gevraagd wat we voor 3 nachten kwijt zouden zijn. Het bleek dat we daar in het verleden elders 5 of 6 nachten voor konden staan. Dus we zijn doorgereden naar een Discovery caravan park een stukje noordelijker, maar wel aan de kust.  Intussen begon het dus meer en meer te waaien en kwamen de regenbuien, afgewisseld met felle opklaringen met een regelmaat. Eerst dus maar een paar uurtjes binnen gezeten. Koffie, boekje en wat zeuren tegen elkaar. Uiteindelijk hebben we het toch gewaagd om de kop buiten de schuifdeur te steken en met een fleece en een windjack aan, zijn we met een lokaal stoomtreintje een stuk langs de kust gereden. Mooi, maar koud! Bij het eindpunt hebben we nog wat rondgestruind, maar moesten ook weer schuilen tegen de regen. Dus weer terug. Daarna maar in de camper gekaart, sokken aan en de lange broek. De weersberichten voor morgen zijn beter. Maar eens kijken wat daar dan van bewaarheid wordt. Trouwens we hebben vandaag diverse Aussies horen mopperen op de kou, dus we overdrijven echt niet.

Vannacht dus maar sokken aan in bed.

Verder valt er niet zo veel te melden of te mopperen. We willen morgen dus de stad in. Maar eens kijken of we het bussysteem kunnen doorgronden.

Nou dat was het voor nu. Groetjes vanuit een koud, koud Down Under.

P.S. Dit was onze koudste dag!

San3/Gerda

1. Jolanda meijer:
    9 april 2017
    Hihi nou dat is ook wat het is hier de warmste dag die we hebben gehad en die we gaan krijgen voorlopig ongeveer 23 graden. We zitten nu heerlijk buiten. Morgen wordt het hier maar 11 graden dus even een dagje genieten
  2. Lammie:
    Hoi gezellige mensen,
    Wij hebben 14 dagen rond gevaren op het grootste cruiseschip van de wereld......heerlijk....en een heeeeeeeeeeeeeeeeel andere vakantie dan (of als) die van jullie. Ieder z'n ding...zullen we maar zeggen. haha
    Wij zijn deze morgen teruggekomen en jullie komen deze week ook terug toch?
    Bedankt voor al jullie leuke verhalen en "minder" leuke verhalen....ongeluk met dei jongen en meisje......en ...dode muizen... Het was een genot om het allemaal te lezen!
    Goede reis naar huis en tot horens!

Lammie (en Kenneth)
  3. Jenny en gerrit:
    Mooi foto
  4. Jelly van Pelt:
    9 april 2017
    Inderdaad het is hier vandaag fantastisch weer iedereen is buiten, helaas maar voor één dagje. Alles staat ineens volop in bloei, het zal zeker ook zo zijn in jullie tuin.
    We wensen jullie goede terugreis en behouden thuiskomst!!
    Zwolse groetjes
  5. Dorothé:
    9 april 2017
    Sandrie je lijkt op deze foto echt een hele stoere zeebonk. Geweldig!! Volgens mij zijn jullie stiekem weer terug en is deze foto aan de Nederlandse kust gemaakt. ;)
    Down under blijft jullie verrassen met het weer maar gelukkig ook met aardige mensen. Altijd weer hartverwarmend als mensen attent zijn..maar daar hoef ik jullie niets over te zeggen want dat talent is bij de Baarslagjes ook zeer zeker in voldoende mate aanwezig.
    Blijf genieten van al deze mooie onverwachte momenten, de prachtige natuur en natuurlijk van elkaar.
    Warme groet van mij xx
  6. Nely:
    10 april 2017
    Wat een mooie foto van jullie tweetjes.
    Grappig met warme jas aan in een warm land en wij hier met strak blauwe lucht in korte broeken en hemd in het kikkerlandje.
    Ik heb genoten van jullie verhalen. Fijne laatste dagen daar gewenst en een voorspoedige thuisreis. Ik kan me voorstellen dat je na 3 maanden ook wel weer zin hebt om lekker thuis om te klooien. Laten we hopen op een heerlijke warme, lome zomer. Dan kunnen jullie rustig afkicken . Groetjes!!!!
  7. Jadranka:
    10 april 2017
    Wat een mooie verhalen. Leuk om zo met jullie mee te lezen. Fijne laatste dagen daar Down Under. En een hele goede reis terug naar huis.