weer in Kerkenveld

14 april 2017 - Hahndorf, Australië

Hallo lieve meelezers en meegenieters.

Vanmiddag om half twaalf waren wij weer in Kerkenveld. Na wat stressvolle uren. We zouden dus om 9.10 vertrekken uit Adelaide. Dat werd dus even wat anders. We hadden de veiligheidsinstructies al gehad en het toestel was al wat naar achteren geschoven, waar het bleef staan. Er werd omgeroepen dat er een technisch mankement was en dat hieraan gewerkt werd. Uiteindelijk mochten we na ruim tweeëneenhalf uur het vliegtuig verlaten en werden we opgevangen in de vertrekhal. Daar zagen we dat er driftig gesleuteld werd aan de onderkant van de linkervleugel. Dat duurde en dat duurde maar. We kregen wat snacks en koffie om de tijd te doden. Uiteindelijk mochten we tegen kwart voor 5 het toestel weer in  en vertrokken we toch om 17.25 uur. De  reis duurde ruim zes en een half uur. Tja, dan was het nog de vraag of we de aansluitende vlucht naar Amsterdam zouden halen.  Want het zo kiele kiele worden.  Aangekomen in Singapore hebben we ons zo snel mogelijk het vliegtuig uitgewerkt en zijn gaan zoeken naar de vertrekgate. We moesten in Terminal 3 zijn. Tja, dan moet je dus eerst met de skytrain van de ene terminal naar de andere.  Dan moet je nog zoeken vanwaar je dan vertrekt ( de gate).  Het werd uiteindelijk een renpartij tegen de klok. Uiteindelijk kwamen we aan bij de juiste gate. Onze handbagage door de scanner en daarna direct met de boardingpas in de hand doorlopen naar het vliegtuig. Moe en nat van zweet vonden we uiteindelijk onze stoelen.  Daarna volgde de lange zit van 13 vlieguren naar Amsterdam. Dat is vooral voor mij niet altijd aangenaam ivm met de lengte van mijn benen. Maar atletisch als ik ben, heb ik mij in diverse bochten kunnen wringen zodat we uiteindelijk vanmorgen om 7.30 uur in Amsterdam aankwamen. We hadden beiden nog een beetje gedoezeld. Dus vrij redelijk fit het vliegtuig uit.

Het was voor mij nog de vraag of onze bagage meegekomen was met dit vliegtuig. ( dit gezien de korte tijd om over te stappen), maar tot mijn stomme verbazing lagen beide rugzakbags al op de rond draaiende band 22. Daarna dus zo snel mogelijk naar buiten.

Jannie en Evelien vormden samen het welkomstcomité met een ballon: welkom thuis en een Hollands plaatje erop.. Het was Jannie dus gelukt  om helderheid te krijgen in de onduidelijkheid wat betreft onze aankomst datum. Extra leuk was dat Evelien ook van de partij was. De meiden waren samen naar Schiphol gereden, maar Evelien moest terug naar Utrecht voor haar opleiding. Ze had eerst ook nog Roel en de kids mee willen nemen maar Bas wa een beetje ziekig en dat lukte dus niet. Maar... wat leuk dat ze er waren. Op Schiphol bijgeprata en koffie gedronken toen ging Eveline naar de trein en met Jannie  zijn we dus naar Kerkenveld gereden en samen bij ons thuis gegeten.  Daarna zijn we aan het opruimen gegaan en moesten er nog wat boodschappen gedaan worden.  Tja, het is uit met de vakantiepret. Nu moeten er nog wat zaken geregeld worden.  We proberen beiden weer in het normale slaapritme te komen. Maar eens afwachten hoelang we nodig hebben.

Wij willen jullie nogmaals danken voor de leuke en lieve reacties die we kregen. Veel mensen hebben het erg gewaardeerd dat ze op deze wijze een stukje met ons mee konden reizen. Wij zijn blij dat we dit samen hebben mogen meemaken, al die mooie dingen , al het plezier dat wij gehad hebben. Het zal ons ons leven lang bijblijven.

Luitjes hierbij sluit ik de blog. Voor jullie heel veel groeten, Ga voor het goede .

Mede namens Gerda heel veel groeten vanuit het koele Kerkenveld.

San3

P.S. Je gelooft het bijna niet, maar toen we de was wilden doen, zat er een muis in emmer tussen de doeken. Tot mijn grote spijt moet ik jullie melden dat dit Kerkenveldse exemplaar niet meer onder ons is.  ( hij vond zijn eeuwige rust onder maat 47)   [ "wat hebben die gasten toch altijd met die muizen????????"]

1. Dini:
    14 april 2017
    Ben blij dat de reis goed is gegaan, en jullie thuis zijn. Groetjes Dini Volkering
  2. Jolanda meijer:
    14 april 2017
    Fijn dat jullie weer heel thuis zijn en fijn dat we mee mochten kijken
    Gr Jolanda
  3. Piet en Ri@:
    14 april 2017
    Welkom Thuis...... te laat dus voor een kaart..... wij dachten dat jullie morgen kwamen......maar zó kan het ook ( nog )
    Ik zag jullie heus wel langs rijden hoor.....
    Tot gauw...liefs Piet en Ri@
  4. Nely:
    Welkom thuis
  5. Rita Delevacq:
    14 april 2017
    Welkom thuis en je krijgt dus geen heimwee naar muizen Ha Ha
  6. Diny:
    Home sweet home!
  7. Geke:
    14 april 2017
    Wat fijn dat jullie er weer zijn! En die reis, ach ja dat hoort er ook bij als je helemaal naar de andere kant van de wereld wil. Maar jullie hebben het overleefd en heel veel leuke bagage om mee te nemen naar het hier en nu. Geniet weer van het goeds wat Nederland heeft te bieden. En voor nu goede Paasdagen en ach Sandrie.....laat die muisjes toch!!!!!
  8. Gerrit en Annie:
    14 april 2017
    Fijn dat jullie gezond en wel weer thuis zijn gekomen! Komt jullie Kerkenveld nog wel bekend voor? Ik zou zeggen: doe eerst maar eens een dikke wollen trui aan voor de komende dagen. En........ Wat betreft die muisjes: laat die lieve diertjes toch rustig leven! We wensen jullie goede paasdagen.
  9. Lammie:
    14 april 2017
    Super mooi jullie zo gevolgd te hebben! Geniet maar weer van het prachtige Nederland!! Het ga jullie goed.
  10. Johan en Annet:
    14 april 2017
    Lieverds, blij dat jullie weer veilig en gezond terug zijn na een lange enerverende vliegreis en een prachtige reis door een schitterend land. Heerlijk weer in jullie eigen bed.
    Lekker uitrusten en genieten van alle prachtige herinneringen.
    Liefs Johan en Annet
  11. Jannie Supèr:
    Lieve Gerda en Sandrie.
    Fijn dat jullie gezond thuis zijn.
    Liefs Jannie
  12. Dennis:
    15 april 2017
    Hope you had a good time in Australia and maybe next time in Sydney?

Dennis
  13. R.korvemaker:
    15 april 2017
    Welkom thuis in Kerkenveld !
    Bedankt dat we mee konden reizen met jullie. Ik heb er van genoten. Zal de updates nog missen.
    En ja, die muisjes..... misschien willen ze jullie toch een boodschap meegeven. Wat willen die muisjes jullie vertellen ??? Voorlopig hebben jullie de tijd om daar nog eens dieper op door te denken....
    Geniet van het voorjaar in jullie tuin en het Hollandse leven
    Groetjes
    Roelien
  14. Diny en Hans:
    18 april 2017
    Welkom thuis!
    Geniet weer van je eigen THUIS, we hopen dat het snel went!
    Liefs van Hans en Diny
  15. Greetje:
    18 april 2017
    Fijn dat jullie weer gezond en wel in Nederland aangekomen zijn. We hopen t.z.t jullie weer eens te bezoeken.
    Groetjes van ons allemaal.